سرپرست اداره‌کل استاندارد البرز از انجام طرح سنجش نرخ رشد کیفیت کالا با هدف اجرای قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و حمایت از حقوق مصرف کنندگان کالا‌های داخلی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۵۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹ 15 July 2023

به گزارش «تابناک البرز» محمدحسین طاهری اظهار کرد: بر اساس بند ۱۸ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، اندازه گیری سالانه نرخ رشد کیفیت محصولات اعم از کالا و خدمات با بهره گیری از معیار‌ها و شاخص‌های معتبر و گزارش نتایج حاصل از ارزیابی به مراجع ذیربط و جامعه از تکالیف و وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران است، بنابراین با هدف ایفای این وظیفه قانونی اداره کل استاندارد البرز نسبت به اجرای طرح پایش و پرسشگری در استان اقدام نمود.

وی بیان کرد: در این طرح، نرخ رشد کیفیت ۵۶ قلم کالا یا گروه کالایی از صنایع مختلف غذایی، فلزی و غیرفلزی مورد سنجش قرار می‌گیرند.

سرپرست اداره‌کل استاندارد البرز متذکر شد: کارشناسان این اداره کل از تیرماه سال جاری با مراجعه حضوری به در منازل هم شهری‌های  و همچنین فروشگاه‌ها و دیگر مراکز عرضه ضمن پرسش از کیفیت کالا‌های خریداری شده طی چند ماه اخیر، اطلاعات جمع آوری شده را به صورت بر خط برای تحلیل نهایی به سازمان ملی استاندارد ایران ارسال می‌نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار