مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از انجام ۲ هزار و ۲۲۴ بازرسی کیفیت کالاهای تحت پوشش استاندارد کرمانشاه در سه ماهه اول امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵ 15 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر مهدی حسین پور اظهار کرد: طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طرح طاها) به عنوان یکی از طرح‌های راهبردی سازمان ملی استاندارد ایران با هدف حفظ سلامت و ایمنی جامعه، حمایت از حقوق مصرف کنندگان، اعتمادسازی و توجه عموم به علامت استاندارد در راستای جلوگیری از عرضه کالاهای فاقد علامت استاندارد در استان اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح نظارت بر کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری در همه واحدهای صنفی عرضه کننده مواد غذایی و کشاورزی صنایع برق و الکترونیک، مصالح ساختمانی، عیار مصنوعات طلا. شیمی و پتروشیمی و مهندسی پزشکی و… در چند مرحله از سوی بازرسان به انجام می‌رسد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه تصریح کرد: در سه ماهه اول از مجموع ۲ هزار و ۲۴۴ بازرسی از فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی بازار استان تعداد ۲۶۳ مورد کالای فاقد علامت استاندارد و فاقد کد ۱۰ رقمی استاندارد شناسایی شد که با تعهد از واحد صنفی مربوطه برای عودت و عدم تکرار فروش اینگونه اجناس، اقدام شده است و همچنین تعداد ۸۳ کالای مشکوک به جعل علامت استاندارد شامل فرآورده رنگ، سیم و کابل، محافظ برق، صنایع غذایی و و صنایع شیمیایی کشف شد که برای استعلام از استان‌های محل تولید در حال بررسی است.

حسین پور بیان کرد: همچنین به منظور ارزیابی کیفیت کالاهای مصرفی و جلوگیری از تولید و عرضه محصولات بی کیفیت طی این مدت تعداد ۷۴ قلم کالا توسط بازرسان اداره کل به نیابت از مردم، کالاهای موردنظر که عمدتاً سلامت محور هستند با هزینه داخلی سازمان از بازار مصرف خریداری و جهت تطبیق با استانداردهای مربوطه در آزمایشگاه مورد آزمون قرار می‌گیرد که در صورت مشاهده هر گونه عدم انطباق در کالا با جمع آوری و امحا کالای معیوب برای حمایت از حقوق مصرف کننده، با تولیدکنندگان و متخلفین از قوانین استاندارد برخورد قانونی و قضائی خواهد شد.

وی در پایان اضافه کرد: مردم برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد می‌توانند کد ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد محصول را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند تا در کسری از زمان از مشخصات واحد تولیدی و اصالت فرآورده مذکور اطلاع حاصل کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار