فرماندار رضوانشهر در بیست و نهمین جشنواره فرهنگی، ورزشی و بازی های بومی و محلی بخش پره سر این شهرستان مطرح کرد
کد خبر: ۱۱۱۴۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷ 14 July 2023

خدمات دولت مردمی در حوزه روستایی قابل توجه استخدمات دولت مردمی در حوزه روستایی قابل توجه استخدمات دولت مردمی در حوزه روستایی قابل توجه استخدمات دولت مردمی در حوزه روستایی قابل توجه استخدمات دولت مردمی در حوزه روستایی قابل توجه استخدمات دولت مردمی در حوزه روستایی قابل توجه است

به گزارش تابناک گیلان مهندس سید نادر صفوی میرمحله در بیست و نهمین جشنواره فرهنگی، ورزشی و بازی های بومی و محلی بخش پره سر این شهرستان در روستای ییلاقی زندانه صالح و سنگده با قدردانی از عوامل برگزاری این جشنواره گفت: هدف از برگزاری جشنواره های فرهنگی، بومی و محلی فرصتی برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی وحفظ آداب و سنت ها در جامعه ، و انتقال و معرفی این فرهنگ و آداب و رسوم به نسل های آینده است، که بايد براي احيا و ترويج اين بازي ها كه روحيه ساز و نشاط آور هستند، تلاش شود.

وی افزود: با توجه هجمه های دشمنان نظام در بحث فرهنگی که خانواده های ما را مورد هدف قرار داده اند ، اجرا و تقویت برنامه‌های فرهنگی جامعه را از تهاجم فرهنگی و خطر آسب های اجتماعی مصون می دارد ، و نسل امروز را متوجه آئین‌های اصیل گذشته می کند و زمینه ای برای حفظ و بقای فرهنگ می شود.

فرماندار رضوانشهر به خدمات دولت مردمی در حوزه روستایی بی نظیر و قابل توجه است و یکی از برنامه های بسیار مهم دولت جناب آقای دکتر رئیسی با پیروی از منویات مقام معظم رهبری، مشارکت مردم در همه امور است.

نماینده عالی دولت در رضوانشهر به خدمات دولت سیزدهم اشاره نمود و افزود: با پیگیری های صورت گرفته و حمایت های استاندار محترم گیلان و حمایت های نماینده حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و سفر رییس کل دادگستری گیلان به روستای ییلاقی زندانه آروزی چندین ساله اهالی این منطقه تحقق یافت و برق رسانی به راهدار خانه زندانه و اهالی این روستا انجام خواهد شد و همچنین با اهداء زمین برای احداث مسجد در روستای سنگده نیز موافقت گردید.

صفوی اضافه کرد: آبرسانی روستای ونستون، شن ریزی بالا محله زندانه، لوله گذاری مسیر سفیه ژیه، بهسازی راه میانرود به دشت دامن و بهسازی مسیر کهنه کلان - برزکوه و سیالرز با اعتباری بالغ بر ۱۸۵ میلیون تومان انجام شده است و همچنین پروژه آب شرب عشایری در روستای جلیبیل با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان در حال انجام است.

وی به بهسازی و آسفالت راه های روستایی اشاره نمود و گفت: برای امسال حدود 11 کیلومتر روکش آسفالت در محور پول به خلخال و روستاهای ییلاقی در این مسیر داریم.

فرماندار رضوانشهر ادامه داد: پروژه احداث حمام ضد کنه برای دامداران و عشایر با اعتباری بالغ بر 70 میلیون تومان در حال بهره برداری می باشد و همچنین بهسازی مسیر راه روستای رینه به پنه پشت و همچنین مسیر دشت دامن به شوشل با اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیون تومان که از محل اعتبارات عشایری می باشد در حال انجام است.

دکتر حسن محمد یاری نماینده مردم شریف شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی، نیز در این جشنواره با اشاره به فرهنگ اصیل تالشی، بر معرفی و شناساندن آیین ها و سنت های گذشتگان به نسل جدید تاکید کرد.

* این جشنواره با همکاری فرمانداری رضوانشهر ، سپاه ناحیه، نیروی انتظامی،بخشداری بخش پره سر، میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی، ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان ، دهیاران و شوراهای اسلامی بخش پره سر ، هلال احمر و... شهرستان برگزار شد که از جمله می توان به اجرای برنامه های فرهنگی، ورزشی و بازی های بومی محلی کشتی محلی ،سوار کاری ، موسیقی تالشی و عروس بران، اجرای برنامه تئاتر و ... اشاره نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار