رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با اشاره به ابلاغ اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان گفت : با ابلاغ این اعتبارات، ۱۵ روز مهلت داریم که این اعتبارات را در شورای برنامه‌ریزی استان توزیع کنیم.
کد خبر: ۱۱۱۴۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰ 13 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان نوروزی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه رقم اعتبارات هزینه‌ای استان را ۱۲۹۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : این اعتبارات نسبت به سال گذشته با رقم ۹۶۲ میلیارد تومان رشد حدود ۳۵ درصدی داشته است.

نوروزی گفت: در خصوص نحوه توزیع این اعتبارت هم "ضوابط اجرایی بودجه مصوبِ هیات وزیران" و هم "دستورالعمل‌های سازمان برنامه و بودجه" باید لحاظ شود.

این مسئول به برخی از این ضوابط و دستورالعمل‌ها اشاره کرد و افزود: بر اساس ضوابط اعلام شده تامین حقوق ومزایای کارکنان و بازنشستگان قبل از هرگونه پرداخت باید مدنظر باشد، همچنین بر اساس این ضوابط اطلاعات کارکنان هر دستگاه باید در سامانه "سینا" ثبت شده باشد.

نوروزی گفت: بر اساس این ضوابط مصرف انرژی شامل گاز و آب و برق باید حد متوسط سال گذشته باشد و میزان مصرف انرژی نباید افزایش یابد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه عدالت در توزیع اعتبارات میان دستگاه‌ها را هم بخشی از دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان برنامه و بودجه در خصوص نحوه توزیع اعتبارات هزینه‌ای عنوان کرد.

وی افزود: بر اساس این دستورالعمل‌ها پس از پرداخت حقوق و مزایای مستمر، پرداخت هزینه‌های آب و برق باید در دستگاه‌ها در اولویت قرار گیرد.

نوروزی رویکرد استان در توزیع این اعتبارات را تلاش برای تحقق شعار سال در استان عنوان کرد و افزود: تمام تلاش ما این است که این اعتبارات به نحوی توزیع شود که در نهایت رشد تولید در استان را محقق کند.

وی افزود: بر همین اساس ۱۴ درصد اعتبارات عمرانی استان از همه منابع آن به موضوع کمک‌های فنی و اعتباری اختصاص می‌یابد که رقمی در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: با توجه به این اعتبار، اگر سرمایه‌گذاری قصد سرمایه گذاری در استان را داشته باشد، می‌توانیم از محل این اعتبارات، بخشی از نرخ سود تسهیلات را به جای سرمایه‌گذار پرداخته و از این طریق بستر کار برای سرمایه گذاران در استان را تسهیل کنیم که این حضور و این سرمایه‌گذاری در نهایت به رشد تولید استان و اشتغال‌زایی منجر خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه توجه به مناطق کم برخوردار، اولویت تکمیل طرح‌های نیمه تمام، کاهش چالش‌های استانی در زمینه تنش آبی، محیط زیست، عمران شهری، روستایی و عشایر، توجه به پروژه‌های دانش بنیان و تحقق هدف رشد اقتصادی هفت درصدی استان را هم از دیگر رویکرد‌های استان در توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان عنوان کرد.

نوروزی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان را ۲۴۷۱ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این میزان نسبت به سال گذشته ۳۹.۲ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف اعتبارت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است گفت: "اعتبارات تملک استانی" امسال ۸۶۳ میلیارد تومان، "اعتبارات تملک استانی دو/ متوازن ۲" که اختیار آن با نمایندگان استان است ۲۰۰ میلیارد تومان، "اعتبارات سه درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی" ۷۴۲ میلیارد تومان، "اعتبارات متوازن استانی" ۶۱۸ میلیارد تومان و "اعتبارات ۲۷ صدم ارزش افزوده" هم بیش از ۴۷ میلیارد تومان است.

وی افزود: در جلسه امروز تنها اعتبارات تملک استانی، اعتبارات سه درصد درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز طبیعی و اعتبارت متوازن استانی توزیع می‌شود که رقمی در حدود ۲۲۲۴ میلیارد تومان است.

نوروزی به تشریح سهم هر شهرستان از اعتبارات تملک استانی پرداخت و افزود: بر اساس ۳۸ شاخص این تقسیم اعتبارات لحاظ شده که جمعیت تنها یکی از این شاخص‌ها است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: بر اساس این شاخص‌ها سهم شهرستان اسلام آبادغرب ۷.۵ درصد، پاوه ۳.۱ درصد، ثلاث باباجانی سه درصد، جوانرود ۴.۲ درصد، دلاهو ۱.۹ درصد، روانسر ۳.۶ درصد، سرپل ذهاب ۴.۵ درصد، سنقر و کلیایی ۴.۳ درصد، صحنه ۳.۸ درصد، قصرشیرین ۱.۲ درصد، کرمانشاه ۵۳.۷ درصد، کنگاور ۳.۹ درصد، گیلانغرب سه درصد و هرسین ۴.۱ درصد است.

وی افزود: اعتبارات سه درصد درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز طبیعی هم بر اساس ضریب محرومیت توزیع می‌شود و اعتبارت متوازن هم بر اساس ۱۵ شاخص توزیع خواهد شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار