معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: کارگاه‌های آموزشی صنایع بزرگ استان به محلی برای مهارت آموزی علاقمندان و دانش آموزان تبدیل شوند.
کد خبر: ۱۱۱۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸ 12 July 2023

محمد راضی جلالی چهارشنبه در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش خوزستان بیان‌کرد: مجموعه‌های مختلف استان برای رسیدن آموزش و پرورش به جایگاه مناسب باید همکاری کنند.

وی گفت: انسجام بین اجزای زیست بوم آموزشی استان از جمله دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری، هنرستان‌ها و صنایع بزرگ می‌تواند ظرفیت آموزش فنون و مهارتی استان را افزایش دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان بیان کرد: توسعه آموزش مهارتی یکی از اهداف مهم استان برای فراهم کردن شرایط اشتغال دانش آموزان در آینده است.

وی گفت: محدودیت‌های بودجه‌ای مانع فراهم کردن بستر آموزش برای دانش آموزان در تمامی رشته‌های فنی و مهارتی است به همین دلیل صنایع باید در این بخش به آموزش و پرورش کمک کنند.

راضی جلالی با بیان اینکه کارگاه های آموزشی صنایع به محلی برای مهارت آموزی دانش آموزان با هدف تامین نیروی انسانی متخصص تبدیل شوند افزود: هماهنگی بین آموزش و پرورش و صنایع برای تربیت دانش آموزان رشته های مختلف مهارتی ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: یکی از برنامه های دولت تحول در امر مدرسه سازی است که این موضوع در استان خوزستان با جدیت در حال پیگیری است.

محمد خانچی افزود: نگاه عدالت عمرانی در ساخت مدرسه باید رعایت شود تا دانش آموزان در تمام شهرستان‌های خوزستان از فضایی برابر برای تحصیل استفاده کنند.

وی ادامه داد: در سفر دوم رییس جمهور به خوزستان اعتبارات خوبی به حوزه عمرانی و مدرسه سازی اختصاص داده شد که پیشرفت خوبی در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این حوزه در استان خواهد بود.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است که در هشت هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

۴۰۰ هنرستان نیز در خوزستان وجود دارد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار