مدیر کل تامین اجتماعی استان گفت: ورزشکاران و فعالان ورزشی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۱۱۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴ 12 July 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان گفت: فعالان حوزه‌های ورزشی اعم از ورزشکاران، اعضای تیم‌های ورزشی، قهرمانان ملی، مربیان و داوران ورزشی می‌توانند با عنوان بیمه «صاحبان حرف و مشاغل آزاد» یا «اختیاری» از حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.
رسول چراغ سحر افزود: به استناد اصل ۲۹ قانون اساسی و در راستای بند‌های ۱ و ۵ سیاست‌های کلی تامین اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری، برخورداری از تامین اجتماعی به لحاظ پوشش بیمه بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت و درمان، حقی همگانی است و باید توسعه فراگیر بیمه پایه برای همه افراد جامعه فراهم شود.
وی ادامه داد: تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای به ورزشکاران و فعالان ورزشی و فراهم کردن زمینه بهره مندی آنان از حمایت‌های مربوط به حوادث، درمان، بیماری، بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان، ضمن ایجاد اطمینان خاطر و امید به آینده بهتر برای افراد موصوف و خانواده آن‌ها بهره وری و کارآمدی بیشتر در انجام ماموریت‌های ورزشی و ملی را در پی خواهد داشت.
مدیر کل تامین اجتماعی استان اضافه کرد: همچنین ورزشکاران و فعالان ورزش، چنانچه دارای رابطه کاری و مزدبگیری با کارفرما باشند، از مصادیق بند الف ماده ۴ قانون تامین اجتماعی محسوب می‌شوند و کارفرما می‌بایست نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه ماهانه آنان به شعب تامین اجتماعی اقدام کند.
وی با اشاره به ماهیت بیمه مشاغل سازمان تامین اجتماعی گفت: با توجه به نیاز و درخواست ورزشکاران و شرایط کاری، آن‌ها می‌توانند بر مبنای سه نرخ ۱۲درصد شامل تعهدات: مستمری بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، ۱۴ درصد مستمری بازنشستگی و مستمری بازماندگان و ۱۸ درصد مستمری بازنشستگی، بازماندگان و ازکارافتادگی تحت پوشش حمایت‌های بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان گفت: حداقل سن برای بیمه شدن ورزشکاران را ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار