دادستان پاوه طی نامه‌ای از روسای بانک‌های این شهرستان خواست، حداکثر ظرف ۱۰ روز آینده نسبت به تعیین تکلیف تمامی تسهیلات ازدواج ارجاعی به آن شعبه اقدام کنند در غیر این صورت به عنوان ترک فعل مدیران و کارمندان مستجوب پیگرد قانونی خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۱۴۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷ 11 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس نوید صحرایی دادستان پاوه طی نامه‌ای از روسای بانک‌های این شهرستان خواست در پرداخت وام ازدواج همکاری بیشتری داشته باشند.

متن نامه دادستان به شرح ذیل است:

«با توجه به گزارشات مردمی و مراجعه دریافت‌کنندگان تسهیلات وام ازدواج به این دادستانی مبنی بر اینکه جهت دریافت وام ازدواج به شعبات بانک‌ها مراجعه کرده، ولی به علت درخواست معرفی ضامین متعدد و همچنین کاهش مبلغ تسهیلات بدون مستند قانونی، موفق به دریافت وام نگردیده‌اند.

لذا با توجه به بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ در خصوص اعطا وام ازدواج به متقتضیان؛ عدم پرداخت تسهیلات و کاهش مبلغ و یا افزایش تعداد ضامین موجبات قانونی نداشته و صرف تعین شعبه از طریق سامانه وام ازدواج به منزله پرداخت آن بوده و هیچ بهانه‌ای برای تاخیر در پرداخت وام ازدواج به زوجین پذیرفتنی نیست.

لذا در راستای ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری در اجرای بند یک‌اصل ۱۱۰ قانون اساسی و همچنین در اجرای بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مقرر است حداکثر ظرف ۱۰ روز آینده نسبت به تعیین تکلیف تمامی تسهیلات ازدواج ارجاعی به آن شعبه اقدام شود بدیهی است عدم انجام وظایف قانونی در راستای دستورالعمل نحوه مقابله به ترک فعل مدیران کارمندان و پیشگیری از آن مصوب ۳۰ مهرماه سال ۹۹ مستجوب پیگرد قانونی خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار