معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از ساخت و روکش آسفالت ۴۱ کیلومتر از راه‌های روستایی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰ 10 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر رحمت جلیلیان اظهار کرد: ۱۹.۴ کیلومتر از راه‌های روستایی استان کرمانشاه عملیات زیرسازی انجام شده و ۲۱.۶ کیلومتر نیز عملیات آسفالتی انجام شده که در مجموع ۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

️وی افزود: در عملیات آماده سازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی ۸۰۸ خانوار از جاده بهره مند شده اند و اعتباری بالغ بر ۶۹۵ میلیون ریال هزینه شده است.‌

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه درباره عملکرد ساخت راه‌های روستایی و فرعی در شهرستان‌های استان کرمانشاه، گفت: شهرستان کرمانشاه ۱۳، دالاهو سه، گیلانغرب ۲، روانسر یک، صحنه ۲، کنگاور یک، هرسین ۲ و سنقر و کلیایی سه پروژه انجام شده است.

جلیلیان عنوان کرد: اجرای پروژه‌های فرعی و روستایی در استان تأثیر قابل‌توجهی در ارتقای ایمنی، کاهش تلفات رانندگی، تسهیل جابجایی بار، مسافر فرعی و روستایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای توسعه راه‌های روستایی با هدف ایمنی تردد جاده‌ای، رونق روستاها، مهاجرت معکوس و آبادانی، برنامه ریزی‌های لازم انجام شده است.

جلیلیان افزود: راه‌های روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی، یکی از فعالیت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را تشکیل می‌دهد که شامل حفظ و نگهداری راه‌های روستایی اعم از ترمیم و لکه‌گیری آسفالت، خط‌کشی راه‌های آسفالته، نصب علائم، شانه سازی و پاک‌سازی حریم راه‌های روستایی و … است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: تمامی راه‌های ساخته شده، دارای استاندارد خاص خود بوده و بستگی به نوع کاربری آن دارد که استاندارد راه‌های روستایی با استاندارد راه‌های فرعی و اصلی و یا بزرگراه متفاوت است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار