رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: نبود مرکز رادیوتراپی در کهگیلویه و بویراحمد موجب مراجعه روزانه بیماران به استان‌های می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۴۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲ 09 July 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در نشست مشترک با فرمانده سپاه فتح و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که مرکز رادیو تراپی ندارد و این خلاء بزرگ درمانی در کنار سایر کمبود‌های پزشکی، موجب شده تا روزانه شاهد اعزام بیماران زیادی به استان‌های همجوار باشیم.
جاودان سیرت افزود: کهگیلویه و بویراحمد بالاترین مراجعه بیمار به سایر استان‌های همجوار را به علت کمبود وسایل پاراکلینیکی در سطح کشور را دارد.
وی اضافه کرد: به دلیل نبود مرکز رادیو تراپی و مرکز پزشکی هسته‌ای در استان آمار دقیقی از تعداد بیماران سرطانی در استان نداریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه بخش شیمی درمانی بزرگسالان در بیمارستان شهید جلیل یاسوج افتتاح شد، اضافه کرد: در تلاشیم تا بخش شیمی درمانی کودکان را هم در این بیمارستان افتتاح کنیم.
جاودان سیرت همچنین از افتتاح بخش تشخیصی مرکز پزشکی هسته‌ای در سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: افتتاح بخش درمانی مرکز پزشکی هسته‌ای در استان نیازمند اعتبار است که پیگیر وصول آن هستیم.
گفتنی است استان کهگیلویه و بویراحمد حدود هزار بیمار سرطانی دارد که نیازمند خدمات درمانی و مرکز رادیو تراپی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار