مدیرکل انتقال خون کرمانشاه:
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: با آغاز فصل گرما و اجرای طرح تابستانه در مرکز انتقال خون استان کرمانشاه تا کنون ٢ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.
کد خبر: ۱۱۱۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵ 09 July 2023

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: سه ماهه ابتدای امسال بیش از ١۶ هزار نفر مراجعه کننده داشتیم که حدود ١۴ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: این میزان در مقایسه با سال گذشته حدود ۵ درصد افزایش داشته و از مجموع اهداکنندگان ٩۵ درصد آقایان و ۵ درصد بانوان بودند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: گروه‌های خونی مثبت از جمله A,، o و B مثبت معمولا ذخیره بیشتری دارند در میان گروه‌های مثبت گروه خونی AB مثبت ذخیره کمتر و در مجموع گروه‌های خونی منفی تعداد مراجعه‌کننده و ذخایر کمتری دارند.

وی گفت: مرکز ثابت انتقال خون در شهرستان‌های استان کرمانشاه وجود ندارد، اما در سراسر استان کرمانشاه به جز دالاهو یک برنامه منظم به صورت تیم سیار خونگیری مستقر می‌شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس این برنامه تیم‌های سیار روز یکشنبه در شهرستان اسلام آباد غرب، چهارشنبه‌ها در کنگاور، شنبه‌ها یک هفته در میان سنقر، دوشنبه‌ها یک هفته در میان پاوه و پنجشنبه‌ها در جوانرود مستقر می‌شوند.

وی عنوان کرد: باتوجه به فصل گرما و افزایش دمای هوا با کاهش مراجعه‌کنندگان اهدای خون مواجه شده و پلاکت را به سختی تامین می‌کنیم و نیازمند اهداکنندگان بیشتری هستیم.

میرزاده تاکید کرد: طرح تابستانه اهدای خون از ابتدای تابستان امسال آغاز شده و تا پایان این فصل ادامه دارد که بر اساس این طرح حدود ٢ هزار نفر خونگیری طی ٢ هفته نخست تابستان داشتیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار