فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه در بهار امسال در مجموع ۲۷ هکتار از مناطق تحت مدیریت محیط زیست در آتش سوخت، از احتمال بدتر شدن شرایط در ماه‌های آتی خصوصا مرداد ماه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹ 09 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان اصغر آغاز فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت آتش‌سوزی‌های مناطق تحت مدیریت محیط زیست در بهار امسال، گفت : در این مدت پنج مورد آتش‌سوزی داشتیم که در مجموع ۲۷ هکتار از مناطق تحت مدیریت محیط زیست دچار حریق شد.

وی ادامه داد: این آتش‌سوزی‌ها در مناطق حفاظت شده بیستون، پناهگاه حیات وحش بیستون، قراویز، قلاجه و بوزین و مره‌خیل رخ داد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از افزایش آتش‌سوزی‌های بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و دلیل اصلی آن را پوشش گیاهی مناسب و غنی شدن مراتع به دلیل بارش‌های خوب بهار اعلام‌کرد.

وی با بیان اینکه نیرو‌های حفاظت محیط زیست در کوتاهترین زمان ممکن برای مهار آتش پای‌کار بودند، افزود: هر کجا آتش سوزی رخ داده، ظرف مدت کمتر از ۱۵ دقیقه در محل حاضر بودیم، اما به جهت غنی بودن پوشش گیاهی مهار آتش دشوار است و در برخی نقاط نیرو‌ها را با هلی‌برد به محل آتش سوزی اعزام کردیم.

آغاز با بیان اینکه با گرم‌شدن بیشتر هوا در فصل تابستان احتمال آتش‌سوزی‌ها بیشتر خواهد بود، گفت: هر سال اوج آتش‌سوزی‌ها را در تیر، مرداد و شهریور داریم و اکنون این نگرانی وجود دارد که خصوصا در مرداد ماه با افزایش آتش‌سوزی مواجه شویم.

سرپرست یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه از سهم نزدیک به ۱۰۰ درصدی عوامل انسانی در آتش سوزی‌ها یاد کرد و گفت: احتمال آتش سوزی در مناطق گردشگرپذیر بیشتر است.

وی عنوان کرد: تقاضا داریم مردم از روشن کردن آتش و رها کردن آن و همچنین رها کردن شیشه، بطری و… در طبیعت خودداری کنند.

به گفته آغاز با وجود محدودیت نیرو‌ها و امکانات، محیط زیست با تمام توان برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها پای کار است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار