مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تغییرات شیوه جذب معلم، گفت: سه برابر ظرفیت جذب در کرمانشاه معلمان برای مصاحبه فراخوانده شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۱۴۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱ 09 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر سلمان محمدی با اشاره به شیوه جدید جذب معلم به عنوان یک اتفاق مهم در نظام آموزش و پرورش، اظهار کرد: معلمان نقش مهمی در تربیت آینده سازان جامعه داشته که از همین رو فرایند جذب معلم از امسال همراه با تغییراتی خواهد بود.

وی در توضیح تغییرات ایجاد شده در فرایند جذب معلمان، افزود: تغییرات در منابع آزمون آموزش و پرورش و انتخاب منابعی که در امر تدریس و معلمی کاربرد بیشتری داشته باشد از جمله مهمترین اقدامات بود که بر خلاف گذشته دانشجوی داوطلب معلمی تنها دروس رشته تحصیلی خود را مطالعه نخواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: انتخاب منابع آزمون برای معلمان با توجه به رشته و زمینه‌ای که باید تدریس داشته باشند صورت گرفته که به طور مثال یک داوطلب تدریس در درس ریاضی باید کتب روش تدریس ریاضی را مطالعه کند و یا داوطلب رشته‌های تربیتی باید کتاب‌های تربیتی معرفی شده‌ای که بر حسب نیاز آموزش و پرورش انتخاب شده را مطالعه و آزمون دهد.

محمدی با تاکید بر انتخاب کتاب‌های مفید و مورد نیاز برای آموزش و تدریس دانش آموزان، خاطرنشان کرد: کتاب‌های شهید مطهری، آثار مکتوب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری که از جمله مهمترین و مؤثرترین کتاب‌های حوزه تربیتی و آموزشی هستند به عنوان منابع مصاحبه و آزمون حضوری معرفی شده‌اند.

وی بیان کرد: پس از آزمون کتبی سه برابر ظرفیت جذب معلم، معلمان برای مصاحبه حضوری دعوت شده اند و با توجه به نیازها در پایه ابتدایی استان کرمانشاه ۸۰۰ نفر جذب معلم خواهیم داشت که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۴۰ درصد پذیرش معلمان به نمره آزمون و آزمون علمی و ۶۰ درصد مربوط به مصاحبه و آزمون حضوری تعلق گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه کرد: برای دوره‌های متوسطه اول و دوم و نیز پرورشی نیز امسال برای استان کرمانشاه حدود ۸۰۰ نفر سهمیه لحاظ شده که پس از ثبت نام و شروع آزمون برای فرایند جذب آنان نیز اقدام خواهد شد.

وی به نحوه مصاحبه پذیرفته شدگان، عنوان کرد: ۱۶ گروه ارزیاب تشکیل شده که هر یک از این گروه‌ها از چهار نفر ارزیاب شامل نماینده معاونت آموزش، نماینده امور اداری، نماینده گزینش و… است که این گروه‌ها از صبح روز مصاحبه تا ساعت ۱۴ روزی ۶ نفر را بررسی خواهند کرد.

محمدی ادامه داد: برنامه و نحوه مصاحبه از هر فرد در هر گروه ارزیابی از پیش مشخص نشده بلکه ۲۰ دقیقه پیش از شروع مصاحبه از سوی مرکز اصلی در استان تهران این برنامه برای گروه‌های ارزیاب ارسال می‌شود و کسی از سوالات و نحوه مصاحبه از افراد تا پیش از این زمان اطلاعی نخواهد داشت.

محمدی مطرح کرد: هدف از تغییر روش جذب معلمان، حضور معلمان تراز جمهوری اسلامی و انقلاب در مجموعه آموزش و پرورش است و این امر یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار