جشنواره منطقه‌ای موسیقی نواحی در کرمانشاه آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۱۱۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ 08 July 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، جشنواره موسیقی منطقه‌ای در کرمانشاه از امروز شنبه ١٧ تیرماه آغاز به کار کرد و تا ١٩ تیرماه ادامه دارد.

محمدعلی مرآتی دبیر جشنواره موسیقی نواحی عصر امروز (شنبه) در آیین افتتاحیه این جشنواره که در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره موسیقی نواحی برای نخستین بار در ٢ مرحله منطقه‌ای و ملی بین‌الملی برگزار می‌شود که در حال حاضر جشنواره منطقه‌ای در حال برگزاری است.

وی افزود: این جشنواره در گنبد کاووس، شهرکرد، تبریز و کرمانشاه به ترتیب به عنوان مناطق یک، ٢، سه و چهار برگزار شد.

دبیر جشنواره موسیقی نواحی تصریح کرد: جشنواره نواحی که یکی از جشنواره‌های مهم کشور است غیر رقابتی بوده و شرایط سنی شرکت در آن ٣٠ سال به بالا است.

وی گفت: مشاورینی در هر استان و منطقه برای انتخاب نخبگان موسیقی آن منطقه به منظور شرکت در جشنواره به ما یاری رساندند.

وی گفت: «وحدت در کثرت اقوام» شعار مهم جشنواره امسال است که کشور ایران به نوعی نماد کثرت در وحدت است.

به گفته وی تجلی هویت موسیقی ایران در بزرگان موسیقی اقوام مختلف ایران است که حرفه‌ای‌ترین و با خضوع‌ترین هنرمندان جهان هستند.


تاثیر عمیق موسیقی نواحی به عنوان یک موسیقی ماندگار


علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در آیین افتتاحیه این جشنواره اظهار کرد: بخشی از این جشنواره که میزبان آن کرمانشاه است گرامیداشت و قدرشناسی از زحمات بزرگان عرصه موسیقی در کرمانشاه و پنج استان مهمان است.

وی افزود: ما در عرصه موسیقی، به نوعی خاطراتی با موسیقی داریم که بعضی از آن‌ها خاطرات ماندگارتری دارند و از جمله آن‌ها موسیقی نواحی است.

وی افزود: نقشی که موسیقی و هویت در حوزه فرهنگ و مباحث اجتماعی ایفا می‌کند حائز اهمیت است، موسیقی نواحیِ کرمانشاه در بسیاری از اوقات هنگام غم و شادی اثرات ماندگاری بر جای گذاشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: ارتباط حماسه‌ها با موسیقی نواحی بسیار بیشتر است و حفظ و نگهداری موسیقی نواحی جزو وظایف ما در حوزه موسیقی است.

وی بیان کرد: استان کرمانشاه ظرفیت و استعداد هنری بالایی داشته و دارای شمه‌های شاخصی در این زمینه است.

صفدری تاکید کرد: تلاش ما این است که به این جنس برنامه‌ها و به ترویج و حفظ هویت فرهنگ بومی و اسلامی در استان کرمانشاه کمک کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار