مشاور هنری رئیس ستاد کانون‌های مساجد کشور:
مشاور هنری رئیس ستاد کانون‌های مساجد کشور گفت: با اجرای دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان هنر تئاتر در مساجد زنده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۳۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰ 07 July 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، حسین عالم بخش عصر امروز در آیین افتتاحیه اولین دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان که در تالار وحدت برگزار شد اظهار کرد: برجسته ترین اساتید نمایشنامه نویسی، بازیگری و تئاتر کاغذی برای آموزش بچه‌های  مسجد به کرمانشاه آمدند که از اساتید درجه یک و طراز کشور هستند.

وی افزود: امروز شاگردان لطفی نژاد که در هفته‌های پیش در مشهد و در قالب این دوره آموزش دیدند مشغول اجرای تئاتر کاغذی در مراکز مختلف هستند.

مشاور هنری رئیس ستاد کانون‌های مساجد کشور تصریح کرد: هنر تئاتر هنر استراتژیکی است، هنری که اگر بیانات رهبری را جستجو و بررسی کنید متوجه می‌شویم چه میزان عقب هستیم.

وی گفت: ستاد کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور با حضور حجت الاسلام کمال الدین خداداده و مهدی مقدم معاونت فرهنگی و هنری این ستاد بعد از سال‌ها مانند دهه ۶٠ تصمیم بر زنده شدن هنر تئاتر در مساجد گرفتند.

این مسئول عنوان کرد: همه اساتید شما که در این دوره آموزشی ٢ روزه در کرمانشاه حضور یافتند بچه مسجدی هستند و تئاتر را از مسجد شروع کردند.

وی اضافه کرد: در دهه ۶٠ و اوایل ٧٠ اگر به دنبال تئاتر، موسیقی و سرود می‌گشتید باید سراغ مساجد می‌رفتید اما به مرور زمان یک شکاف و فاصله بین مسجد و هنر در برخی از مساجد افتاد و رفته رفته هنر از مسجد خارج شد و اکنون بازگشت هنر به مساجد صورت گرفته است.

عالم بخش تاکید کرد: مساجد باید پایگاه تولید هنرهای مختلف برای شاد کردن مردم و ارتقاء اندیشه و سبک زندگیشان شود و امید است شاهد درخشش بچه‌های مسجد در تهران و در اوج عرصه تئاتر کشور باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار