آئین افتتاحیه نخستین دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان در کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۱۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸ 07 July 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، ظهر امروز (جمعه ١۶ تیرماه) آیین افتتاحیه نخستین دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان، مصادف با عید سعید غدیر با حضور چهره‌های برجسته و نام آشنای تئاتر و سینمای ایران و اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کرمانشاه در تالار وحدت برگزار شد.

«مدرسه تئاتر شبستان» رویدادی ارزشمند و بی‌سابقه در تاریخ فعالیت‌های هنری بچه‌های مسجد است که با همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور و با دعوت از چهره‌های ارزشی، فرهیخته و نام آشنای تئاتر و سینمای ایران در قالب کارگاه‌های آموزشی ٢ روزه برگزار می‌شود.

اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در روز‌های جمعه و شنبه (١۶ و ١٧ تیرماه) با حضور اساتید مطرح کشور سید حسین فدایی، فرهاد بشارتی، ابوالفضل همراه، آرزو افشار، حسین عالم بخش و ساغر لطفی نژاد در دوره‌های نمایشنامه نویسی، بازیگری پسران، بازیگری دختران، کارگردانی و تئاتر کاغذی آموزش می‌بینند.

گفتنی است آیین اختتامیه اولین دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان، عصر روز شنبه (١٧ تیرماه) با حضور مسئولین استان کرمانشاه، اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد و اصحاب فرهنگ و هنر در تالار وحدت برگزار می‌شود.


«مسجد» خاستگاه هنر انقلاب اسلامی


حجت الاسلام افشین کلات پور مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان کرمانشاه در این آیین با اشاره به خاستگاه هنر و نقش آن در انتقال آموزه‌ها و ارزش‌های ناب انقلابی و اسلامی، اظهار کرد: مسجد کارکرد‌های بسیاری دارد یکی از این کارکرد‌ها در حوزه فرهنگ و هنر است به نحوی که می‌توان گفت مسجد خاستگاه هنر انقلاب اسلامی است.  

وی افزود: در طول چهار دهه انقلاب اسلامی تا حدودی از این هنر تأثیرگذار فاصله گرفته و اتفاقی به این شکل را در مساجد شاهد نبودیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان کرمانشاه تصریح کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور در راستای مردمی سازی تئاتر و تربیت هنرمندان متعهد و ارزشی پرورش یافته در مساجد، در اقدامی کم‌نظیر و بی‌سابقه در دهه‌های گذشته سعی در زنده کردن هنر تئاتر و نمایش در مساجد داشته است.

وی گفت: اولین دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان که با حضور اساتید برجسته تئاتر و سینمای ایران به دنبال کشف و پرورش استعداد‌های بچه‌های مسجد در زمینه‌های نمایشنامه نویسی، بازیگری، کارگردانی و تئاتر کاغذی است.

کلات پور تاکید کرد: حضور چهره‌های برجسته و ارزشمندی که امروز در کرمانشاه میزبان آنان هستیم فرصتی مغتنم و بی تکرار برای اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد است که در محضر اساتید برجسته و ارزشی که خود از هنرمندان انقلابی و متعهد هستند به کسب علم و تجربه بپردازند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار