ناظر طرح جهش تولید در دیم‌زار‌های ایلام بیان داشت : با تامین تامین نهاده‌های بذر، کود، ادوات کشاورزی، بیمه محصولات زراعی، روش‌های متنوع ترویج، آموزش کارشناسان و بهره برداران و مدیریت خوب مزارع در مرحله داشت تحقق تولید بیش از ۱۴۰ هزار تن محصول امکان پذیر است.
کد خبر: ۱۱۱۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰ 08 July 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ داودی نصر افزود : با اجرای طرح جهش تولید ۱۴۰ هزار تن انواع محصول، چون غلات، حبوبات، علوفه، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی از مزارع دیم برداشت شود که در تاریخ دیم زار استان بی سابقه است.

وی گفت : این طرح روز‌های پایانی آخرین مرحله از کار خود یعنی مرحله برداشت را می‌گذراند که پس از سپری شدن مراحل تهیه زمین، کاشت و داشت به مرحله آخر تحت عنوان برداشت محصول رسید.

داودی نصر ادامه داد : ستاد اجرایی فرمان امام  حمایت مالی و نظارت بر چگونگی اجرای این طرح را بر عهده دارد و در زمینه ترویج و آموزش کشاورزی، پاداش نیروی انسانی، تامین کود، یارانه بیمه و تسهیلات قرض الحسنه خرید ادوات کشاورزی بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است.

وی مطرح کرد :  میزان عملکرد مزارع نمونه در این طرح به ازای هر هکتار برای محصول گندم ۶ تن، جو چهار تن، نخود ۱.۷ تن، عدس ۱.۴ تن و علوفه ۴۰ تن در هکتار است که فاصله زیادی با عملکرد مزارع عادی دارد./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار