فرماندار رضوانشهر:
فرماندار رضوانشهر گفت: تقویت برنامه‌های فرهنگی جامعه را از تهاجم فرهنگی دشمن و خطر آسیب های اجتماعی مصون می دارد و نسل امروز را متوجه آئین‌های اصیل گذشته می کند.
کد خبر: ۱۱۱۳۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳ 02 July 2023

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان مهندس سید نادر صفوی میرمحله در سی و یکمین دوره جشنواره فرهنگی هنری، ورزشی و بومی و محلی ییلاق برن بخش مرکزی این شهرستان با تبریک دهه امامت و ولایت و عید قربان، با قدردانی از عوامل برگزاری این جشنواره گفت: هدف از برگزاری جشنواره های فرهنگی، بومی و محلی فرصتی برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی وحفظ آداب و سنت ها در جامعه ، و انتقال و معرفی این فرهنگ و آداب و رسوم به نسل های آینده است.

وی با بیان اینکه جشنواره بازي هاي بومي و محلي به نوعي ريشه در فرهنگ غني ايرانيان دارد، افزود: بايد براي احيا و ترويج اين بازي ها كه روحيه ساز و نشاط آور هستند، تلاش شود.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به هجمه های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بحث فرهنگی، تاکید کرد: اجرا و تقویت برنامه‌های فرهنگی جامعه را از تهاجم فرهنگی دشمن و خطر آسیب های اجتماعی مصون می دارد و نسل امروز را متوجه آئین‌های اصیل گذشته می کند و زمینه ای برای حفظ و بقای فرهنگ می شود.

صفوی تصریح کرد: خدمات دولت مردمی در حوزه روستایی بی نظیر و قابل توجه است و یکی از برنامه های بسیار مهم دولت جناب آقای دکتر رئیسی با پیروی از منویات مقام معظم رهبری، مشارکت مردم در همه امور است.

وی اضافه کرد: در بحث آسفالت، برق دار نمودن این منطقه، ریگلاژ راه های روستایی و عشایری، آب شرب که یکی از سیاست های دولت مردمی و تاکیدات جناب آقای دکتر رئیسی، استاندار محترم گیلان و نماینده محترم شهرستان در این خصوص بود، از زمانی که صندلی خدمت را بر عهده گرفتم سعی کردم در کنار شما مردم باشم تا بتوانم از ظرفیت شما مردمان عزیز در راستای پروژه های عمرانی گام برداریم.

فرماندار رضوانشهر تصریح کرد: با تلاش و پیگیری های صورت گرفته سرآنه آرد عشایری را از 7 کیلو به 12 کیلو افزایش دادیم و همچنین آغاز آسفالت 5 کیلومتر از راه روستای ییلاقی برن تا چند روز آینده انجام خواهد شد.

نماینده عالی دولت در رضوانشهر در ادامه نیز از حمایت های دکتر محمد یاری نماینده پرتلاش حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و جناب آقای دکتر عباسی استاندار گیلان که در راستای توسعه عمران و آبادانی شهرستان همیشه به ما کمک کردند تشکر نمود و اظهار داشت: ما نیز به اتفاق دیگر مدیران دستگاه های اجرایی در کنار شما مردم شریف شهرستان هستیم و در راستای عمران و آبادانی منطقه و خدمتگزاری از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

 این جشنواره با همکاری فرمانداری رضوانشهر ، سپاه ناحیه، نیروی انتظامی، پلیس راهور، بخشداری بخش مرکزی ، شهرداری رضوانشهر، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی ، میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان ، دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی ، هلال احمر، تعاونی عشایر و... شهرستان برگزار شد که از جمله می توان به اجرای برنامه های فرهنگی هنری و بازی های بومی محلی کشتی محلی ،سوار کاری ، مسابقه پشم چیدن گوسفند، موسیقی تالشی و عروس بران و ... اشاره نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار