مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه گفت: طرح صدور کارت هوشمند برای اتباع و مهاجرین خارجی کشور بصورت پایلوت در کرمانشاه اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸ 01 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا حمزه سلیمانی در نشست امروز (دهم تیر) کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه، با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای طرح حکمرانی هوشمند اتباع و مهاجرین خارجی در کشور، اظهار کرد: از چند ماه پیش برنامه‌ریزی‌ برای اجرای این طرح آغاز و شیوه‌نامه آن از سوی وزیر کشور به همه استانها ابلاغ شده است. 

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی این طرح ظرف یک ماه آینده در کشور اجرایی خواهد شد، ادامه داد: این طرح به شکل پایلوت از استان کرمانشاه آغاز می شود. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه در تشریح جزئیات این طرح اظهار کرد: اتباع و مهاجرین خارجی حاضر در کشور بنا به نوع اقامت و سفر خود مدارکی همچون  گذرنامه، کارت هویت و... دارند که در این طرح همه این مدارک ساماندهی و در قالب یک کارت هوشمند برای آنها صادر می شود.

وی خاطرنشان کرد: در گام نخست برای اجرای این طرح، یک اپلیکیشن در کشور طراحی و به استانها معرفی می شود و اتباع و مهاجرین خارجی می‌توانند از طریق این اپلیکیشن وارد سامانه شده و اطلاعات خود را در آن ثبت کنند. 

سلیمانی افزود: بعد از ثبت اطلاعات، وزارت کشور آن را راستی آزمایی خواهد کرد و در صورت تایید برای آن تبعه و مهاجر خارجی کارت هوشمند صادر خواهد کرد. 

وی با تاکید براینکه تمام فرآیندهای ثبت نام اتباع و مهاجرین خارجی در این سامانه رایگان خواهد بود، گفت: اتباع و مهاجرین خارجی می‌توانند از طریق گوشی همراه و یا مراجعه به کافی نت‌ها در این سامانه ثبت نام کنند. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، بانک عامل برای صدور این کارت‌ها را بانک سپه خواند و تاکید کرد: روی این کارت‌ها یک شماره حساب بانکی درج شده که اتباع و مهاجرین خارجی می توانند از طریق این کارت امورات بانکی و خریدهای خود را انجام دهند.

وی یادآورشد: کارت هوشمند اتباع و مهاجرین خارجی تنها برای سرپرستان خانوار نیست و برای تمام اعضاء خانواده آنها که در ایران هستند نیز صادر خواهد شد. 

به گفته این مسئول، همچنین در این طرح یک سیم کارت همراه اول با پیش شماره مشخص در اختیار اتباع و مهاجرین خارجی استان قرار خواهد گرفت. 

سلیمانی عنوان کرد: در استان کرمانشاه شش هزار تبعه و مهاجر خارجی اعم از دانشجو، پناهنده، مقیم و ... زندگی می‌کنند که کارت هوشمند برای همگی آنها صادر خواهد شد. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار