نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که تحولات موجود نشان می‌دهد که اروپا به دنبال مدیریت و کاهش تنش با ایران است، گفت: آنها باید در عمل نیز حسن نیت خود را نشان دهند.
کد خبر: ۱۱۱۲۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۵ 30 June 2023

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز عید قربان در مصلی امام خمینی(ره) تبریز، اظهار کرد: جریانات اخیر فرانسه نیز نشان می‌دهد که خواهان کاهش تنش با ایران هستند.

وی با بیان این‌که این روزها اروپایی‌ها به این درک رسیده‌اند که به جای سیاست فشار، باید با ایران تعامل کرده و تداوم رویکردهای خصمانه را به نفع و سود خود نبینند، افزود: ایران بارها به صراحت اعلام کرده است که سیاست اعمال فشار بدون هزینه نخواهد ماند و آنان باید پیامد رویکرد خصمگرایانه را پرداخت کنند.

وی ضمن تبریک به مناسبت فراررسیدن عید سعید قربان، گفت: عید قربان فرصت گرانبهایی برای ارتباط با خداوند است.

امام جمعه تبریز قربانی کردن را نمادی از دلبستگی و جلوه‌ای از ایثار مال در راه محبوب واقعی عنوان کرد و گفت: عید قربان، کلاس تربیتی الهی برای انسان است.

وی با اشاره به این‌که ذبح قربانی جهت تقرب به پرودگار از زمان ابوالبشر شروع شده است، گفت: قربان به معنای تقرب الهی بوده و لازمه قربانی کردن نیز طهارت نفس است.

حجت الاسلام آل‌هاشم به اشاره به آیه ۳۷ سوره حج مبنی بر این‌که هرگز گوشت و خون قربانی‌ها نزد خدا نمی‌رسد لیکن تقوای شماست که به او خواهد رسید، ادامه داد: هدف این است که انسان مدارج تقوا و تقرب الهی را بپیماید .

وی با تاکید بر این‌که درس قربانی کردن برای انسان همان ایثار، فداکاری و آمادگی در راه خدا است، افزود: قربان نمادی از دلبستگی و جلوه‌ای از ایثار مال در راه محبوب واقعی و قربانی کردن حیوان بشارت قربانی و ذبح حیوانیت انسان است تا انسان برای رسیدن به کمال، نفس حیوانی و هوای نفسانی خود را از بین ببرد.

امام جمعه تبریز در ادامه به دیدار مسئولان و جمعی از کارکنان قوه قضائیه با رهبر معظم انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی جمهوری اسلامی ایران بیش از هر زمان دیگری باید مشی و مرام آن فقیه متفکر و مبارز را فراگرفته و عمل کند.

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه امامت و ولایت و ضرورت برگزاری جشن‌های مردمی، خیابانی و آذین‌بندی فضاها، یادآور شد: کوچه‌ها، مساجد، بازارها و تیمچه‌ها را آذین بندی کنید، چراکه قبلاً به این مسائل توجه می‌شد و در بازار و تیمچه‌ها در اعیاد پرچم جشن و سرور و در ایام محرم نیز پرچم سیاه نصب می‌شد.

حجت الاسلام آل‌هاشم در ادامه با درخواست از دستگاه‌ها و ارگان‌ها در راستای برگزاری جشن غدیر و همچنین جریان‌سازی صدا و سیما در حوزه تبلیغ و تبیین و ایجاد شور و معرفت غدیری، افزود: مسئله غدیر در حوزه هنر نیز مظلوم بوده و باید از ظرفیت هنرمندان برای تبلیغ و تبیین غدیر استفاده شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به تبلیغ غدیر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌ها، نشست‌های علمی و پژوهشی نیز باید مورد توجه قرار گرفته و هر دانشگاه یا مرکز علمی حداقل یک نشست و همایش غدیر برگزار کند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به این‌که یکی از اهداف برگزاری جشن غدیر باید معطوف به تبیین پیام و فلسفه آن باشد، اضافه کرد: مسئله مهم امروز در رابطه با غدیر اهتمام به بعد حکومتی غدیر و به دنبال آن توجه به گام دوم انقلاب است.

امام جمعه تبریز با درخواست از مجمع خیران در راستای تهیه و توزیع اطعام علوی، گفت: هیئات و مداحان توجه داشته باشند که برنامه‌ها و جشن غدیر تا روز مباهله به صورت پرشور برگزار شود.

وی با تاکید بر تکریم و تجلیل از سادات و توجه علمی، تاریخی و تفسیری به مباهله در کنار تبیین مسئله غدیر، بیان کرد: استفاده از ظرفیت دهه امامت برای افزایش مشارکت در انتخابات اسفند سال‌جاری، مردمی سازی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی و توجه ویژه به برنامه‌های خواهران در این دهه مورد توجه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :