امام جمعه شهرستان نکا در اقامه نماز عید قربان:
حجت‌الاسلام محمدی لائینی گفت: حکمت قربانی، «اطعام طبقه ضعیف» است و اطعام برای خداست، لذا باید همچون حضرت ابراهیم، بهترین دارائی‌ خود را قربانی کرد.
کد خبر: ۱۱۱۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱ 29 June 2023

به گزارش تابناک مازندران، حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی امام جمعه شهرستان نکا در اقامه نماز عید قربان این شهرستان اظهار داشت: عید قربان عید تجلی ایثار ابراهیمی و تجلی عبودیت خالصانه است و حضرت ابراهیم، اسماعیل و هاجر فراموش نمی‌شوند و کارهایی که کرده‌اند یادآور ایثار حضرت است.

 

حکمت قربانی، «اطعام طبقه ضعیف» است و اطعام برای خداست  

وی بهترین کار را در این عید تربیت ولایی دانست که باید نسبت به فرزندان داشته باشیم و خدا در قرآن فرمود: «خود و اهلتان را از آتش حفظ کنید» که بهترین مسیر نجات از آتش اهل بیت هستند.

 

حکمت قربانی، «اطعام طبقه ضعیف» است و اطعام برای خداست  

امام جمعه شهرستان نکا تشریح کرد: سعادتمندی یعنی شناخت ولی و درحال حاضر، معیار و شاخص، مقام معظم رهبری است.

 

حکمت قربانی، «اطعام طبقه ضعیف» است و اطعام برای خداست  

حجت‌الاسلام محمدی لائینی اظهار کرد: حکمت قربانی، «اطعام طبقه ضعیف» است و اطعام برای خداست، لذا باید بهترین دارائی‌ خود را قربانی کرد، بطوریکه؛ قربانی هابیل پذیرفته شد، اما قابیل که پست‌ترین مالش را قربانی داد قبول نشد.

حکمت قربانی، «اطعام طبقه ضعیف» است و اطعام برای خداست  

وی خاطرنشان کرد: مرغ و بوقلمون برای قربانی پذیرفته نمی‌شوند و فقط وسیله‌ی تقرب محسوب می‌شوند و در روز عید قربان حداقل باید گوسفند قربانی باشد.

حجت‌الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: انسان نفسی بسیار سرکش و یاغی دارد و این نفس را باید قربانی کنیم و عید اخلاقی داشته باشیم و در این راستا همه اعضای خانواده مخصوصا همسران باید نسبت به یکدیگر احترام و ادب داشته باشند تا فرزندان خوب تربیت شوند.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار