معاون استاندار تهران:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: مراحل اجرایی طرح یکهزار و ۲۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن نصیرشهر رباط‌کریم آغاز شده و به شهرداران تاکید می‌کنیم برای صدور پروانه های ساختمان یا گواهی پایان کار برای این طرح سریعتر عمل کنند.
کد خبر: ۱۱۱۲۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴ 27 June 2023

مراحل اجرایی طرح ۱۲۰۰ واحدی نصیرشهر رباط‌کریم آغاز شد

به گزارش تابناک تهران، میرمحمد غراوی عصر روز دوشنبه پس از بازدید از طرح های شهرستان رباط کریم به رفع مشکلات طرح های نهضت ملی مسکن تاکید کرد و اظهار د اشت: اگر موانعی پیش رو بود از طریق فرماندار پیگیری و در صورت نیاز از طریق استان مشکلات این طرح ها مرتفع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در بازدید از نهضت ملی مسکن شهر رباط کریم خاطرنشان کرد: تعدادی از این واحدهای این طرح بزرگ و فاخر آماده بهره برداری است و به زودی تحویل متقاضیان می شود.

این مسئول تاکید کرد: اما متاسفانه کمبودهایی مثل خدمات عمومی مورد نیاز است که باید دستگاه های خدمات رسان جهت تامین آب،برق و گاز مجموعه اقدام کنند و همچنین اداره راه و شهرسازی جهت ارائه خدمات عمومی بیشتر موضوع را از سطح ملی پیگیر باشند که همزمان با استقرار جمعیت خدمات عمومی هم مهیا شده باشد.

وی افزود: در بخش حمل و نقل جاده ای به خصوص ایمنی راه ها، طرح های خوبی در شهرستان رباط کریم از جمله روشنایی و رفع نقاط حادثه خیز اجرا شده است.

این مسئول ادامه داد: عمده موارد درخواست های شهرستان در حوزه حمل و نقل که مرتبط با دستگاه های اجرایی راهداری و ‌حمل و نقل جاده ای بود امروز در این جلسه مطرح و موارد در دستگاه های اجرایی استان نیز مطرح و راهکارهای اجرایی و تصمیماتی اتخاذ خواهد شد که امیدواریم نواقص احتمالی برطرف شود.

غراوی خاطرنشان کرد: در بازدیدی که از تصفیه خانه شهر رباط کریم صورت گرفت، خوشبختانه عملیات اجرایی آن پیرو مصوبه پر خیر و برکت سفر رئیس جمهور به شهرستان در حال تکمیل است و با اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی که برای این پروژه در نظر گرفته شده و به صورت دوره ای در اختیار پیمانکار قرار می‌گیرد احتمال می دهیم تا دهه فجر به مرحله بهره برداری برسد.

وی اظهار امیدواری کرد که بر اساس توافقنانه های قبلی در خصوص موضوع پساب تصفیه خانه رباط کریم ، مراحل نهایی برگشت این آب به شهر رباط کریم برای تامین آب خام فضای سبز و بخشی نیز برای کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است که با پیگیری از وزارت نیرو این امر محقق شود.

این مسئول با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به شهرستان رباط کریم گفت: در این سفر احداث پنج مدرسه در شهرستان مصوب شده بود که خوشبختانه بر اساس اعلام نظر مدیر کل نوسازی مدارس استان، این مدرسه ها در حال احداث است و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد و در زمان مقرر تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

معاون استاندار تهران: مراحل اجرایی طرح ۱۲۰۰ واحدی نصیرشهر رباط‌کریم آغاز شده‌است

فرماندار شهرستان رباط‌کریم نیز در این بازدید گفت: ورود و خروجی های بیشتر اتوبان تهران ساوه همچنین ورود احشام به‌ این‌ اتوبان باعث تصادف وبه وجود آمدن ترافیک‌های سنگین در این آزادراه شده است و در آینده با مشکلات ترافیکی بیشتر و تاثیر آن به‌ شهرهای‌ همجوار و بزرگراه آزادگان خواهد شد.

امید احمدی اظهار داشت: شهرستان رباط‌کریم سرریز جمعیت کشور بوده و در گذشته متاسفانه در تامین زیرساخت‌ها به شهرستان نگاه ویژه ای نشده است و باید شهرستان را با نگاه ملی دید.

وی ادامه داد: موضوعات و کمبودهای مختلفی در رباط‌کریم به وجود آمده و این کمبود ناشی از معطوف شدن ادرات به ساخت مسکن بوده و در انجام وظایف اولیه خود غافل مانده اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: وقتی به موضوع بهداشت و درمان وارد می‌شویم با کمبود نیرو و بودجه‌ مواجه هستیم که این امر کمک‌ مسئولان استانی را می طلبد.

احمدی اضافه کرد :متاسفانه در سال های گذشته بعضی از روستاهای شهرستان با چراغ سبز و مجوز بعضی ادارات در محدوده غیر و خارج از بافت شروع به‌ ساخت و ساز کرده اند که هم اکنون در تأمین زیر ساخت‌ها با مشکل مواجه هستند.

فرماندار رباط کریم افزود: موضوع طرح هادی روستاهای شهرستان با کمک بنیاد مسکن در حال بازنگری است و باید این بازنگری تسریع شود.

وی یادآور شد: شهرستان رباط‌کریم بیشترین طرح مسکن‌ را به‌ خود اختصاص داده و باید بودجه‌ تامین زیرساخت‌ها بر مبنای پیشرفت پروژه ها از صندوق توسعه ملی دیده شود تا دستگاه‌های خدمات‌رسان همیشه دغدغه دریافت بودجه نداشته باشند.

احمدی با اشاره به‌ کمبود برق در شهرکهای صنعتی تاکید کرد: شهرستان رباط‌کریم نیازمند احداث یک پست ۶۳ کیلوبایتی است تا صنایع با مشکل برق مواجه نشوند.

فرماندار رباط کریم یکی دیگر از دغدغه‌های صنعت را موضوع حریم و محدوده دانست وگفت: نظارت شرکت شهرک ها در مسائل شهرکهای صنعتی خصوصی ناقص بوده است.

وی گفت: رشد جمعیت دانش آموزی شهرستان امسال پنج هزار نفر بوده و بیشتر مدارس به صورت ۲ شیفت فعالیت می‌کنند و با توجه به‌ رشد بالای جمعیت در شهرستان زیر ساخت‌های آموزشی وکلانتریها باید دیده شود.

این مسئول اضافه کرد: تاکسی های شهرستان رباط‌کریم در حال حاضر با پلاک کرج تردد می‌کنند و این پلاک‌ها باعث شده تا در صورت تردد در تهران با جرایم سنگین مواجه شوند.

شهرستان رباط کریم در جنوب غربی استان تهران با سه شهر رباط کریم، پرند و نصیرشهر با جمعیت نزدیک به ۵۵۰ هزار نفر قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار