استاندار حلبچه عراق مطرح کرد؛
استاندار حلبچه عراق گفت: بازگشایی مرز شوشمی توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی بین عراق و ایران را به وجود می‌آورد.
کد خبر: ۱۱۱۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵ 27 June 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آزاد توفیق رحیم امروز (سه‌شنبه) در آیین بازگشایی پایانه مسافری مرز شوشمی پاوه در استان کرمانشاه اظهار کرد: قدردان همکاری طرف ایرانی به منظور فراهم ساختن تمهیدات لازمِ بازگشایی مرز شوشمی هستیم.

وی افزود: مردم حلبچه در طول دولت‌های قبل مورد تهاجم و حملات زیادی قرار گرفتند و مردم مجبور به کوچ به ایران شدند که همواره مورد استقبال مردم ایران قرار گرفتند.

استاندار حلبچه تصریح کرد: بازگشایی مرز شوشمی می‌تواند زمینه توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی در کنار مراودات فرهنگی و اجتماعی ٢ طرف عراقی و ایرانی را به وجود بیاورد.

وی گفت: با بازگشایی این مرز تلاش می‌کنیم با همکاری دولت ایران زمینه رسمی شدن مرز شوشمی فراهم شود و با بازگشایی بازارچه‌های مرزی در هر ٢ سو بر رونق اقتصادی آن افزوده می‌شود.

تردد مسافری از مرز شوشمی پاوه با افتتاح پایانه مسافربری در استان کرمانشاه با حضور استانداران کرمانشاه و حلبچه عراق امروز (سه شنبه) به مناسبت عید سعید قربان به طور رسمی آغاز شد.

در این مراسم که در مرز شوشمی برگزار شد محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه، آزاد توفیق رحیم استاندار حلبچه، نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران پاوه و حلبچه و شماری از فعالان اقتصادی استان‌های کرمانشاه و حلبچه حضور داشتند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار