سایت موقت مسافربری پایانه مرزی شوشمی با حضور استانداران و معاونین استان‌های کرمانشاه و حلبچه افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۱۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴ 27 June 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، ظهر امروز (سه شنبه) مراسم بازگشایی مرز مسافری شوشمی در بخش نوسود شهرستان پاوه برگزار شد.

این مراسم حاصل سال‌ها پیگیری و رایزنی ٢ کشور ایران و عراق و به ویژه استانداران کرمانشاه و حلبچه بوده که طی ماه‌های اخیر این رایزنی‌ها وارد فاز جدی‌تری شد.

حدود ۴٠ روز قبل طی جلسه‌ای که استاندار کرمانشاه و حلبچه داشتند این موضوع به توافق نهایی رسید و مقرر شد امروز و در آستانه عید قربان این مرز به صورت رسمی بازگشایی شود.

بعد از حدود ۴٠ سال پیگیری و درخواست مردم منطقه به ویژه شهرستان پاوه این مرز به روی مردم منطقه و گردشگران برای تردد مسافرین بازگشایی شد.

مرز شوشمی به لحاظ تجاری فعال است و طی سه ماهه اخیر بیش از ١٣ میلیون دلار صادرات کالا به عراق داشته، اما بخش تجاری آن فضای بسیار خوبی برای تردد مسافران، گردشگران و مرد ایران و عراق باز می‌کند و آورده مناسبی برای استان کرمانشاه خواهد داشت.

استاندار کرمانشاه معاونین وی، استاندار حلبچه و معاونین وی، سرکنسول ایران در عراق، فرماندار پاوه، ماموستا ملاقادر و تعداد دیگری از مقامات استان‌های کرمانشاه و حلبچه حضور دارند که به صورت رسمی و ماموستا ملاقادر قادری نماینده پاوه حضور دارند.


استحکام دوستی بین ایران و عراق با بازگشایی مرز شوشمی


محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در مراسم بازگشایی مرز شوشمی اظهار کرد: گشایش مرز مسافری شوشمی یک هدیه به مردم ملت‌های ایران و عراق، مردم اورامانات و استان حلبچه است.

وی افزود: گشایش این مرز خدمتی به فضای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی منطقه است و کمک می‌کند که دوستی‌ها بین این مردم بیشتر شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: باید استحکامات و مجموعه امکانات مرز را در هر ٢ طرف افزایش دهیم و این مرز روز به روز با رونق بیشتر در خدمت مردم منطقه باشد.

وی نخستین نتیجه گشایش مرز شوشمی را پررنگ شدن رفاقت و برادری بین مردم ٢ کشور عنوان کرد و گفت: این گشایش حتما به گردش بهتر اقتصادی، تردد مسافران برای گردشگری و برکات مالی و تجاری را در پی خواهد داشت.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: بنای فعلی در این مکان یک سازه مفید است که با تلاش جهادی از سوی راهداری، نیرو‌های امنیتی و انتظامی یک ماهه فراهم شود و در گام دوم استحکام این بنا و ایجاد سازه‌های دائمی برای بلند مدت جزو اقدامات بعدی خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار