سرپرست فرمانداری پاوه وضعیت کنونی منابع تامین آب برای باغات پاوه را نسبت به سال‌های گذشته مطلوب ارزیابی کرد و گفت: آمادگی لازم برای مواجهه با تنش آبی احتمالی در اواخر فصل گرما را نیز داریم.
کد خبر: ۱۱۱۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵ 24 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا علیرضا حیدری، با اشاره به اینکه استان کرمانشاه و به تبع آن شهرستان پاوه طی سال‌های اخیر از شرایط کم آبی و خشکسالی متاثر بوده، اظهار کرد: در برخی از سال‌ها خصوصا در ماه‌های پایانی تابستان برای تامین آب باغات شهرستان با چالش مواجه بودیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال با بارش‌های خوبی که داشتیم وضعیت منابع آبی پاوه نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل بهتر است و هنوز بسیاری از چشمه‌ها دبی مناسبی دارند.

سرپرست فرمانداری پاوه ابراز امیدواری کرد در فصل گرمای پیش رو برای تامین آب باغات شهرستان دچار مشکل نشویم و یادآور شد: اما در هر صورت آمادگی لازم را برای تامین آب در شرایط حساس خصوصا از طریق آبرسانی سیار خواهیم داشت و هماهنگی‌ لازم به این منظور با دستگاه‌های مختلف صورت گرفته است.

حیدری افزود: چنانچه مشکلاتی هم برای تامین آب باغات ایجاد شود احتمالا از اواخر مرداد تا مهر ماه خواهد بود که با برنامه‌ریزی‌ که از حالا صورت گرفته با هماهنگی بخش‌های مختلف حل خواهد شد.

وی روش‌هایی مانند آبرسانی سیار را راهکاری کوتاه مدت برای تامین آب باغات پاوه دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به وجود چهار هزار هکتار باغ در پاوه، نیازمند تامین آب بلندمدت و پایدار برای بخش کشاورزی هستیم.

به گفته سرپرست فرمانداری پاوه، پیگیری‌هایی نیز خصوصا با همکاری نماینده پاوه و اورامانات برای تامین آب باغات از محل حق آبه سد داریان انجام شده که امیدواریم به نتیجه برسد.

حیدری اشاره‌ای هم به تامین آب شرب شهر پاوه داشت که با اجرای طرح آبرسانی به این شهر از محل چشمه هانی کوان و هم‌چنین استفاده از ظرفیت سراب هولی مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار