فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه:
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: با تکیه بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «کار‌های برگزاری کنگره شهدا ماندگار است» باید این کنگره زمینه ارتقا فرهنگ قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۱۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳ 21 June 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) بهمن ریحانی در نخستین جلسه شورای سیاست گذاری اجلاسیه کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راحل (ره) زنده‌نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست که از بزرگترین عمل‌های صالح محسوب می‌شود و سبب استحکام پایه‌های نظام خواهد شد.

وی افزود: دشمنان طی این ۴٠ و چند سال انقلاب اسلامی ایران تلاش کردند که فرهنگ شهید و شهادت را از ما بگیرند در حالی‌که همه دارایی ما از شهدا است و از همین نقطه شتاب و سرعت ما در زمینه‌های مختلف آغاز شد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: شهیدان به نظام جمهوری اسلامی ایران درس خودباوری آموختند که بر اساس آن می‌توانیم روی پای خود بایستیم و موفق شویم.

وی خاطرنشان کرد: زنده نگهداشتن یاد و فرهنگ شهیدان از مهمترین اعمال صالح است و درصدد برگزاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه در سال آینده هستیم.

ریحانی درباره چرایی عدم برگزاری اجلاسیه کنگره شهدای استان کرمانشاه طی این سال‌ها، گفت: در استان کرمانشاه مکان مناسبی برای برگزاری این مراسم نداشتیم، زیرا این اجلاسیه کنگره شهدا چیزی نیست که در یک مسجد یا ورزشگاه برگزار شود.

وی اضافه کرد: در شهرستان‌های استان کرمانشاه مصلی داریم، اما چنین مکان مناسبی در مرکز استان کرمانشاه وجود ندارد بر همین اساس به‌منظور برگزاری اجلاسیه کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه مکانی در دست احداث است.

وی تاکید کرد: استان کرمانشاه محور دفاع مقدس است که حدود ٩ هزار و ٨٠٠ شهید را تقدیم انقلاب کرده همچنین ١٠۶ هزار شهید غیربومی در این استان به شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه حضرت حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه عنوان کرد: شماری از شهدای استان کرمانشاه اهل سنت و اهل حق بودند و تعدادی از شهدا را زنان تشکیل دادند.

ریحانی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: «اجلاسیه کنگره شهدا یک روز و دو روز است، اما کار‌هایی که برای آن انجام می‌شود ماندگار است» لذا باید این مراسم زمینه‌ای برای ارتقای فرهنگ باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار