مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت: با توجه به روند سازمان بورس مبنی بر روشن‌سازی مجامع شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه برای مردم، بحث فیلمبرداری از عملکرد آنها، باعث می‌شود تا این شرکت‌ها با شفافیت بیشتر کار خود را انجام دهند تا اعتماد مردم نسبت به این بازار برگردد.
کد خبر: ۱۱۱۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵ 20 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «محمد بهمن»افزود: با توجه به مشکلات پیش آمده در بازار سرمایه در چند سال گذشته مهمترین مشکل در این بازار بی اعتمادی مردم نسبت به بورس است و با توجه به رشد شارپی (حرکت تند و تیز قیمت در جهت صعود و بالا رفتن ) که در سال ۱۳۹۹ در این بازار اتفاق افتاد و ریزش شدید بعد از آن، اعتماد مردم به این بازار را کم کرد.

وی ادامه داد: بازار سرمایه یک بازار خصوصی است و حوزه فعالیت آن بیشتر خصوصی و مردمی است که با دولت همکاری آنچنانی ندارد، تامین مالی پروژه‌های خصوصی و عمومی مانند ناوگان حمل و نقل عمومی و منوریل کرمانشاه حوزه فعالیت بازار سرمایه است.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه در ادامه گفت: تعداد شرکت‌های بورسی و فرابورسی در استان پنج مورد است که نسبت به میانگین کشوری سطح پایینی دارد و سعی ما در مجموعه بازار سرمایه استان بر این است که شرکت‌های استانی برای تامین مالی به این بازار روی آورند.

بهمن با بیان اینکه سال گذشته همایش تامین مالی غرب کشور با حضور ارکان بازار سرمایه در استان کرمانشاه برگزار شد، بیان کرد: یکی از خروجی‌های این همایش تامین مالی پروژه «بیواتانول» به مبلغ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که در بورس تهران پذیره‌نویسی و اوراق آن در ماه آتی نیز منتشر خواهد شد.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه اضافه کرد: به دنبال این هستیم تعدادی از شرکت‌های استانی که ظرفیت پذیرش در بورس و فرابورس دارند را معرفی کنیم تا بتوانیم پذیرش آنها را بگیریم، با این کار سهم استان از بازار سرمایه و ورودی آن به بازار بالاتر می‌رود.

وی با بیان اینکه اکنون ۳۶ کارگزاری در سطح استان کرمانشاه در حال فعالیت است، گفت: از این تعداد ۳۳ کارگزاری در ساختمان بورس شهر کرمانشاه مستقر هستند.

بهمن با بیان اینکه مجموعه بازار سرمایه استان کرمانشاه ۸۰ پرسنل دارد، بیان کرد: حجم معاملات انجام شده در سال ۱۴۰۱ در این مجموعه حدود چهار هزار میلیارد تومان بود که این رقم سه درصد کل معاملات انجام شده در ایران است.

تالار بورس کرمانشاه در سال ۱۳۸۴ راه اندازی شد و وظیفه اصلی آن فرهنگ‌سازی و آموزش سهامداری به مردم است و با ورود کارگزاری‌ها به این بازار بحث صدور کد بورسی و انجام معاملات نیز در آن شکل گرفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار