مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات از برنامه‌ریزی برای ساماندهی بازارچه قدیمی شهر نودشه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶ 20 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا پویا طالب‌نیا، با اشاره به وجود بافت تاریخی در شهر نودشه، اظهار کرد: در این شهر بازارچه‌ای قدیمی با قدمتی حدود ۲۰۰ سال وجود دارد که به دلیل موقعیت آن در گذشته از رونق بسیار بالایی برخوردار بوده است.

وی از این بازارچه به عنوان قدیمی‌ترین بازارچه اورامانات نام برد و افزود: این بازارچه به شکل خطی بوده و دارای حجره های متعددی است که مشاغل مختلفی از جمله صنایع دستی در آن فعالیت می‌کنند.

مدیر پایگاه جهانی اورامانات با بیان اینکه این بازارچه ظرفیت مناسبی برای کمک به گردشگری نودشه دارد، گفت: ساماندهی این بازارچه با احیاء و مرمت آن در دستورکار قرار گرفته و تاکنون فاز اول آن را مرمت کرده‌ایم.

وی از برنامه ریزی برای تبدیل این بازارچه به یک بازارچه صنایع دستی خبر داد و گفت: از آنجایی که نودشه به عنوان شهر کلاش(گیوه) ایران به ثبت ملی رسیده، برای همین دارای برند تولید گیوه است و در نظر داریم با احیاء این مکان آن را به بازارچه صنایع دستی با اولویت گیوه تبدیل کنیم.

طالب نیا خاطرنشان کرد: ثبت نودشه به عنوان شهر ملی کلاش، قرار گرفتن این شهر در منطقه‌ای ثبت جهانی شده و وجود بازارچه قدیمی همه ظرفیت‌هایی هستند که در کنار هم قرار گرفتن آنها می‌تواند باعث رونق گردشگری نودشه شود و اشتغالزایی خوبی را هم به همراه بیاورد.  

وی لازمه تحقق این هدف را تخصیص اعتبارات از سوی میراث فرهنگی و نیز مشارکت بالای مردم این منطقه عنوان کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار