همواره گفته ایم که مهران به دلیل قداستی که از دفاع مقدس و خون عزیزان این آب و خاک کسب کرده است از منظر اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی یک نقطه استراتژیک و مهم برای استان و کل کشور قلمداد می شود.
کد خبر: ۱۱۱۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰ 19 June 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ علی اصغر اسدی:: مهران اولین نقطه و تصویری است که در ذهن گردشگران خارجی نقش می بندد.به معنای واقع مرز بین المللی مهران پیشانی ایران و تصویری از نظام جمهوری اسلامی است و هر نقشی که این تصویر ارائه می دهد به نام جمهوری اسلامی است خواه بد و خواه خوب.

از این رو باید از این مهم مراقبت شود .برخورد یا حتی پوشش نامناسب یک نیروی خدماتی در پایانه مرزی مهران و ماموران صدور گذرنامه  و حتی طریقه برخورد رانندگان تاکسی به نام جمهوری اسلامی در اذهان گردشگران ضبط و ثبت می شود.

این رسانه چندین بار این مهم را مورد توجه قرار داد و رسیدگی به آن را از مسئولین شهرستان و استان خواستار شده است.حضور برخی افراد تحت عنوان دلال ارز و سیم کارت در ورودی پایانه مرزی از این دست رویدادها بود که بارها با برخورد ناشایست  با گردشگران و زائرین چهره ناخوشایندی از ایران را در پیشگاه گردشگران ترسیم کرده است.

بالاخره دست به چاقو شدن یکی از دلالان و زخمی شدن فرمانده گارد انتظامی گمرک، بهانه ای شد تا واقعیت دغدغه رسانه و ضرورت ساماندهی مرز مهران برای دست اندرکاران نمایان شود.

موضوعی که منجر به این شد تا شورای تامین شهرستان مهران در اقدامی سنجیده و قاطع از طریق پاکسازی پایانه مرزی مهران ، واقعیت عینی اخلاق، مردم داری و مهمان نوازی را پیش روی گردشگران خارجی ترسیم نماید.

به طور قطع این اقدام ارزشمند اعضای شورای تامین شهرستان مهران در بازگرداندن آرامش به پایانه مرزی مهران و ایجاد فضایی پاک و اخلاقمند از اذهان عمومی پاک نخواهد شد و مردم استان نیز قدردان این عزیزان خواهند بود.

اما زمانی این اقدام خوب به ثمر خواهد نشست که این طرح رها نشود و به طور مستمر از طریق پایش مرز و با قاطعیت از ورود دلالان ارز و سیم کارت به محوطه پایانه و  سالن ترانزیت جلوگیری به عمل آید.

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار