رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم با تصویب قانون ساماندهی اجاره بهای مسکن در کنار حفظ منافع مالکان منصف، صدای مستأجران شد.
کد خبر: ۱۱۱۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶ 18 June 2023

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد (ع) به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت مسکن در کشور پرداخت.

وی افزود: همه ما می دانیم که امروز مسکن از مهمترین مسائل مردم در سبد هزینه‌های خانوار محسوب می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: به همین دلیل در نقشه راه مجلس یازدهم برای تحول در قوانین اقتصادی کشور این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار بوده است که با طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن، قوانین سه گانه مجلس برای مسکن نهایی شد.

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم در مدت زمان فعالیت خود سه گام اساسی و مهم برای حل معضل مسکن برداشت، تصریح کرد: برای تسهیل تولید مسکن، طرح جهش تولید مسکن تصویب شد تا دست دولت برای ساخت مسکن باز شود و امروز نیز دولت به پشتوانه همان قانون به دنبال ساخت مسکن است.

رئیس مجلس افزود: برای وارد کردن چندین میلیون مسکن احتکار شده به بازار مسکن قانون مالیات بر اجاره های خانه های خالی تصویب و ابلاغ شد و در گام آخر، مجلس در هفته گذشته با تصویب یک قانون موثر با استفاده از تجربه بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا زیرساخت قانونی برای مقابله با آشفته بازار اجاره مسکن را ایجاد کرد.

قالیباف در ادامه عنوان کرد: جریان های ذی نفع سال های طولانی برای قوانین حوزه اجاره مسکن را به ضرر مستأجرین تدوین کرده بودند و مستأجر در رهاشدگی بازار اجاره بها زیر تیغ قیمت های غیر منصفانه اجاره بها قرار گرفته بودند. مجلس یازدهم با تصویب قانون ساماندهی اجاره بهای مسکن در کنار حفظ منافع مالکان منصف، صدای مستأجران شد. این قانون در صورت تأیید شورای نگهبان و اجرای مناسب می تواند افزایش سالیانه اجاره بها را ضابطه مند کند و اجاره های در نتیجه اراده چندین دلال و واسطه و بازی با قیمت مسکن در سایت های اینترنتی تعیین نشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اجرای این قانون به اهتمام ویژه دولت نیازمند است و با توجه به مشارکت دولت در تصویب این قانون و جدیتی که در دولت وجود دارد، ان‌شاءالله در فرصت منطقی با اقدامات دولت شاهد تحول عملیاتی در بازار مسکن خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
خیر دنیا آخرت شامل حال آقای قالیباف
فقط یه مصوبه هم بیارید که هییییییچی توی کشور از یه سقفی گرانتر نشه
و الا قانون برای مالک بی‌دفاع وضع کردن، بیشتر شبیه گداییه رای در سال آخر مجلسه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار