سرپرست فرمانداری پاوه با اشاره به قدمت مرز شوشمی به تحقق مطالبه ۴۰ ساله مردم پاوه تاکید کرد و از بازگشایی این مرز برای تردد مسافران در عید قربان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۰۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸ 15 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر علیرضا حیدری با اشاره به تشکیل جلسه‌ای بین استانداران کرمانشاه و حلبچه عراق در خصوص بازگشایی مرز شوشمی، اظهار کرد: بر اساس آنچه که توافق شده بود امام جمعه شهرستان پاوه در نماز جمعه هفته گذشته بازگشایی این مرز برای عید قربان را به طور رسمی به مردم اعلام کرد.

وی افزود: مرز شوشمی با نزدیک به یک سده قدمت نزدیک‌ترین مرز زمینی به کشور عراق است از همین رو بازگشایی همین مرز یکی از مطالبات جدی و قدیمی مردم شهرستان پاوه بوده که سر انجام پس از ۴۰ سال تحقق یافت.

سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه تصریح کرد: برای بازگشایی تردد مسافری در مرز شوشمی یک سایت موقت مسافری لازم است که اقدامات اولیه آن از مدت‌ها پیش صورت گرفته اما اکنون این روند با سرعت بیشتری در حال پیگیری است و جلسات هماهنگی و آمادگی تمامی دستگاه‌های مربوطه برای روز عید قربان به طور مستمر در حال انجام است.

حیدری با تاکید بر مزیت‌های بازگشایی مرز شوشمی، خاطرنشان کرد: بازگشایی این مرز در حوزه توسعه توریسم درمانی، توسعه صنعت گردشگری به دلیل کوتاه بودن فاصله با کشور عراق، توسعه مرز در ابعاد مختلف، کمک به معیشت مرزنشینان، جلوگیری قاچاق کالا و توسعه مراودات و ارتباطات تأثیر و نقش بسزایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه آزمایش و مانور آمادگی مرز شوشمی برای تردد مسافران در نظر گرفته شده، بیان کرد: این مانور یک روز پیش از بازگشایی و افتتاح رسمی مرز شوشمی و با هماهنگی دستگاه‌ها در مرز صورت می‌گیرد تا در صورت بروز مشکلات پیش از شروع جدی آن را رفع کنیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه عنوان کرد: یکی از دلایل موقت بودن مرز شوشمی موقت بودن زیرساخت‌های ایجاد شده در این مرز است که در صورت تثبیت و تکمیل زیر ساخت‌های مورد نیاز تلاش‌ها بر این است که این مرز به طور دائمی برای تردد مسافران به فعالیت خود ادامه دهد.

حیدری در پایان یادآور شد: در جلسات تشکیل شده برای آمادگی پذیرش مسافران در روز عید قربان حداقل ۲ گیت جا گذاری خواهد شد اما افزایش تعداد آنها در تصمیمات نهایی مشخص خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار