رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: موزاییک‌ های شیاری با خطوط برجسته موازی، خطوط حسی ویژه برای تشخیص مسیر نابینایان در پیاده روها است و توقف وسایل نقلیه در این معابر نارضایتی نابینایان کرج را بدنبال داشته است.
کد خبر: ۱۱۰۹۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲ 12 June 2023

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ "رحمت اله رحمتی پور" اظهار کرد: علاوه بر ممنوعیت توقف وسایل نقلیه در گذرگاه‌ عابر پیاده و پیاده رو، مشکلاتی برای تردد عابرین پیاده به ویژه روشندلان ایجاد می شود .

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۱۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، پلیس با صاحبان وسایط نقلیه پارک شده در پیاده روها برخورد قانونی کرده و علاوه بر جریمه ، خودرو متخلف به پارکینگ منتقل می شود .

وی اضافه کرد: بر اساس قانون رانندگان اجازه تردد تردد در مسیر عابران در سطح پیاده روها را ندارند و ماموران راهنمایی و رانندگی در صورت مشاهده خودروهای پارک شده در پیاده روها و گذرگاه های پیاده برخورد می کنند .

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز یادآور شد: فرهنگ سازی موثرترین اقدام برای کاهش این گونه ناهنجاری هاست و هم افزایی مسوولان دستگاه های دخیل در زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی الزامی است.

رحمتی پور گفت : برخی شهروندان در خصوص توقف خودرو ها در پیاده رو های عمومی گلایه دارند و طبق ماده ۱۶۳ آئین نامه راهنمایی و رانندگی توقف در مکان هایی مانند پیاده روها و گذرگاه ها، مقابل ورودی خیابان ها و جاده ها ، ورودی و خروجی منازل مسکونی ، داخل تقاطع ها ، ۱۵ متری حریم تقاطع ها ، ۱۵ متری بیمارستان ها و درمانگاه ها ، ایستگاه های اتوبوس و تاکسی و تابلوهای راهنمایی و رانندگی ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ با پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار