استاندار کرمانشاه مطرح کرد؛
استاندار کرمانشاه گفت: باید مدیران روابط عمومی در استان کرمانشاه یک هویت جمعی تحت عنوان «روابط عمومی‌های استان کرمانشاه» داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۰۹۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴ 07 June 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی عصر امروز (چهارشنبه) در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان کرمانشاه که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: انتشار و بازخورد روزانه اخبار از دستگاه‌ها اگر روی هم جمع شود منجر به اطلاع‌رسانی تعداد زیادی خبر خوش به مردم می‌شود که در راستای امیدآفرینی است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب درباره امیدآفرینی می‌فرمایند: مهمترین جهاد شما دمیدن روح امیدواری به جامعه است و من شما را از امید دادن واهی پرهیز می‌دهم که با تکیه بر این کلام منظور ما از امید دادن امیدواری واهی و بزرگنمایی نیست.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: طرح امیدواری نیازمند این است که ما به عنوان مسئولین امیدوار باشیم، با تحلیل به جمع‌بندی برسیم و اگر تحلیل واقعی داشته باشیم امید واقعی خواهیم داشت.

وی گفت: مدیر توانمند و مفید در جامعه امروز مدیری است که مسائل و مشکلات را خوب می‌شناسد و می‌فهمد، اما خود انگیزه و امید کافی برای بهبودی شرایط دارد، این فرد می‌تواند مفید باشد، امروز در استان کرمانشاه فردی که مجموعه اقتضائات استان را بداند حتما آدم امیدواری خواهد شد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت فرصت و داشته‌های موجود از جمله مردم کرمانشاه، سرمایه‌های خدادادی، کشاورزی و سایر دارایی‌ها، مدیری که این ظرفیت‌ها را بشناسد موفق است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش و اثرگذاری روابط عمومی‌ها هم اشاره‌ای داشت و گفت: اگر روابط عمومی‌ها کاری که انجام می‌دهند را به خوبی بشناسند اثر کارشان چند برابر می‌شود.

صحرایی افزود: برای اینکه روابط عمومی فعال و اثرگذار داشته باشیم مدیران ما باید واقع‌بین و همراه مردم باشند و در گام دوم روابط عمومی‌ها جایگاه خود را شناخته و در عمل آن را به کار گیرند.

وی تشریح کرد: هم‌افزایی گام‌های بعدی برای این نشست است، مردم باید در گام بعدی با روند مناسبی از اخبار و اطلاعات آگاه شوند به طور مثال اینکه سکوت مکرری وجود داشته و به یکباره در هفته دولت انبوهی از افتتاح‌ها مطرح شود، صحیح نیست و روابط عمومی‌ها در این راستا می‌توانند مانع افراط و تفریط شوند.

صحرایی با اشاره بر ضرورت تشکیل هویت جمعی تحت عنوان روابط عمومی‌های استان کرمانشاه، تاکید کرد: باید با اخبار و اطلاعات دقیق برنامه ریزی برای اطلاع‌رسانی هفته دولت انجام شود.


ارتباط چهره به چهره با مردم اشاعه دهنده امیدواری در جامعه


علی شعبانی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه اظهار کرد: خداوند قرآن کریم، اثرات و پیامد‌های آن را دسته بندی کرده و متقین که طبقه نخبگانی جامعه است برداشت متفاوتی از این پیام‌ها دارند.

وی افزود: قاعدتا اگر بخواهیم پیامی بدهیم باید این تفاوت‌ها را در نظر بگیریم و هر فردی در شرایط خود پیام ما را درک کند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: «تخاطب واقعی» به عنوان مفهومی که رهبرمعظم انقلاب به آن اشاره می‌فرمایند یعنی اینکه شما با مخاطب خود به صورت چهره به چهره و واقعی درگیر شوید.

وی گفت: طرح موضوع به صورت یک طرفه و اینکه فقط ما سخن بگوییم کافی نیست بلکه باید از مردم بشنویم و روابط عمومی‌ها در این زمینه وظیفه دارند در بخشی با برنامه‌ریزی حرف و نظر مردم را به مدیر منتقل کنند.

شعبانی تاکید کرد: حضور در بین مردم و گفتگوی از نزدیک و چهره به چهره با مدیر به نوعی ایجاد تخاطب واقعی می‌کند که روابط عمومی باید برنامه‌ریزی برای این ارتباط در حوزه کار در مسجد و محل تجمع افراد داشته باشد.


شعبانی بیان کرد: امیدآفرینی وقتی ایجاد می‌شود که مردم مدیران را در حال کار و فعالیت صادقانه ببینند و احساس کنند حرف آن‌ها شنیده می‌شود پل ارتباطی دو طرفه بین مردم و مدیر باید از سوی روابط عمومی‌ها ایجاد شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار