مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه:
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: با اجرای رزمایش جهاد دامپزشکی کرمانشاه بدن ١۵ هزار رأس دام سمپاشی می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۰۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸ 07 June 2023

حسین حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: رزمایش جهاد دامپزشکی در استان کرمانشاه از امروز ١٧ خرداد ماه آغاز شده و تا ١٩ خرداد ماه ادامه دارد.

وی افزود: این رزمایش به صورت نمادین در هفت شهرستان کرمانشاه اجرا می‌شود و تا پایان سال تمامی شهرستان‌های استان کرمانشاه را در بر می‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: ٢١ روستا و ٢ مرتع عشایری هم از خدمات جهاد دامپزشکی استان کرمانشاه بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح تحت عنوان قرارگاه محرومیت زدایی دامپزشکی با استفاده از ظرفیت دامپزشکان و بسیج سازندگی خدمات رایگان ارائه می‌دهد.

حیدری تشریح کرد: اجرای این طرح شامل سمپاشی بدن دام، تزریق واکسن‌های دامی از جمله تب مالت، هاری، طاعون و نشخوارکنندگان کوچک است.

وی یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح را ترویج و آموزش در راستای پیشگیری و مبارزه با انواع بیماری دام و طیور دانست و گفت: آموزش‌های لازم در زمینه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام حین اجرای این طرح ارائه می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه اضافه کرد: برنامه این طرح سمپاشی بدن ١۵ هزار رأس دام در ٣٠ هزار متر مربع جایگاه دام و ارائه آموزش به ۶٠٠ نفر از بهره‌برداران روستایی و عشایر است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار