آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل که از دیروز آغاز شده ، همچنان در حال پیشروی است و تلاش‌ برای مهار آن ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۰۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸ 07 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از صدا و سیما مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، آتش سوزی که از ظهر سه شنبه 16 خرداد در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل آغاز شده است همچنان در حال پیشروی و تلاش محیط بانان، مدیریت بحران شهرستان، نیرو‌های نظامی مستقر در منطقه و دستگاه‌های خدمات رسان برای مهار آن همچنان ادامه دارد.
احد جلیلیان  که خود هم اکنون در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل است با اعلام این خبر گفت: شعله‌های آتش از دیروز  در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل آغاز شده و امیدواریم با تلاش محیط بانان و نیرو‌های نظامی مستقر در منطقه و سایر دستگاه‌های خدمات رسانی که در منطقه حضور دارند بتوانیم آتش را مهار کنیم.
جلیلیان گفت: از همان ساعات ابتدایی وقوع حادثه تلاش از سوی محیط بانان، مأمورین منابع طبیعی، مدیریت بحران شهرستان، بخشداری، آتش نشانی، مردم جوامع محلی و سایر نیرو‌های امدادی برای اطفاء آتش آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.
وی افزود: شیب تند، صعب العبور بودن، وزش باد، پوشش انبوه گیاهی منطقه، غلتیدن کنده‌های مشتعل بر روی شیب‌ها و ... را از عواملی بیان کرد که کار اطفاء حریق را با مشکل روبرو کرده است.
وی افزود: با توجه به بارش‌های اخیر باران و پوشش گیاهی منطقه، در این فصل از سال در مراتع و جنگل‌ها احتمال وقوع آتش سوزی بسیار فراوان است فلذا به منظور جلوگیری از چنین وقایعی از کلیه آحاد مردم خواهشمندیم نسبت به ایجاد آتش در منطقه جداً خودداری کنند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار