راه‌اندازی میادین میوه و تره‌بار برای عرضه کالاهای اساسی در مناطق هشت‌گانه شهر کرمانشاه در انتظار تأیید شورای شهر است.
کد خبر: ۱۱۰۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱ 03 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم براساس آمارها کرمانشاه از نظر تورم جزو استان‌های نخست کشور است و افزایش قیمت و عدم یکنواختی مشکلات بسیاری از بین مردم ایجاد کرده است و هرچند مسئولان از تشدید نظارت‌ها می‌گویند تغییری در قیمت‌ها ایجاد نشده است.

به نظر می‌رسد ایجاد بازارها و میادینی مشابه آنچه که در مناطق پایتخت وجود دارد با قیمت تنظیم بازاری و نظارت‌های دقیق‌تر و جدی‌تر و از طرف دیگر نظارت بیشتر بر بازار آزاد می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات را برطرف کند.

حالا مدتیست اخباری مبنی بر ایجاد مبادین و بازارهایی به منظور عرضه کالاهای اساسی در مناطق هشتگاه شهر کرمانشاه و سایر شهرستان‌ها به گوش می‌رسد و هرچند تاکنون اجرایی نشده اما اجرای صحیح و کامل آن می‌تواند برای مردم امیدوارکننده باشد.

راه‌اندازی میادین میوه و تره‌بار تنها در انتظار مصوبه شورای شهر

عبدالوحید محمدی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه، اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده با تأمین و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در تنظیم بازار و اصلاح شبکه‌های توزیع در راستای کنترل تورم گام برداریم و جلساتی از ابتدای سال تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه نخستین تصمیم ایجاد میادین میوه و تره‌بار در هر یک از مناطق شهر کرمانشاه و مرکز هر شهرستان به منظور تأمین کالاهای اساسی مردم بود عنوان کرد: در 6 منطقه شهرداری کرمانشاه با شهرداری به توافق رسیدیم و مصوبه اکنون در شورای شهر قرار دارد و منتظر تصویب این 6 مورد هستیم.

محمدی با بیان اینکه میادین میوه و تره‌بار با میدان بار متفاوت و مراکزی برای تأمین و توزیع تمامی کالاهای مورد نیاز مردم با حذف واسطه و با حضور مدیر هستند گفت: در این طرح هر میدان یک مدیر دارد و قیمت‌ها کنترل شده و 30 درصد کمتر از قیمت بازار است و حتی با بازار روز نیز متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه این میادین در مهار تورم بسیار مؤثر هستند افزود: برای راه‌اندازی این میادین در شهر کرمانشاه منتظر مصوبه شورای شهر هستیم و در شهرستان‌ها نیز با فرمانداران وارد مذاکره شده‌ایم و شهردار روانسر وعده راه‌اندازی تا 6 ماه آینده را داده است.

محمدی با اشاره به اینکه از ورود بخش خصوصی برای راه‌اندازی این میادین استقبال می‌شود بیان کرد: با راه‌اندازی این میادین نظارت‌ها متمرکز و تشدید می‌شود و تورم کالاهای خوراکی و اساسی نیز کاهش می‌یابد.

راه‌اندازی میادین کالاهای اساسی در مدت 6 ماه تا یکسال

امیر حیدریان مدیرعامل سازمان مشاغل شهری شهرداری کرمانشاه، با اشاره به اینکه  در راستای تمرکززدایی بر بازار روز، ایجاد پنج بازار روز در شهر کرمانشاه در دستور کار قرار گرفت اظهار داشت: در مناطق یک و سه با همکاری اداره اوقاف دو قطعه زمین به این منظور پیشنهاد و تفاهم‌نامه منعقد شده و اکنون در انتظار تصویب شورای شهر است.

وی با بیان اینکه زمین منطقه 8800 و زمین منطقه سه نیز 5500 متر مساحت دارد عنوان کرد: دو قطعه زمین دیگر نیز متعلق به شهرداری در مناطق 5 و 6 برای احداث این میادین توسط سرمایه‌گذار در نظر گرفته شده که برای تصمیم‌گیری به شورای شهر ارسال شده است.

حیدریان گفت: در منطقه هشت نیز با یک سرمایه‌گذار به تفاهم رسیدیم و به سازمان سرمایه‌گذاری ارسال شده که روز بازاری در این منطقه احداث شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری کرمانشاه افزود: بعد از تصویب شورای شهر کار اجرایی این میادین آغاز  و در مدت 6 ماه تا یکسال افتتاح می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار