فرماندار هرسین با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی این شهرستان نیازمند نگاه ویژه است، گفت: باید زمینه و بستر رشد صنعت توریسم و جذب گردشگران داخلی و خارجی را فراهم کنیم.
کد خبر: ۱۱۰۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱ 31 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «ابوطالب ایتوندی» سه‌شنبه شب در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان که با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه برگزار شد خواستار نگاه ویژه به میراث فرهنگی و تاریخی هرسین شد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت ارزشمند و غنی سراب هرسین و سایر آثار و محیط های باستانی و تاریخی این شهرستان متاسفانه اقدامی که در خور و شان مردم شهرستان باشد رخ نداده است.

ایتوندی افزود: می بایست با اقدامات عملیاتی و گسترش خدمات رفاهی زمینه توسعه و تقویت صنعت توریسم در شهرستان هرسین فراهم شود.

فرماندار هرسین اضافه کرد: میراث فرهنگی هرسین با توجه با استعدادهای غنی و ارزشمندی که دارد نیازمند تغییر و یک نگاه ویژه است.

به گفته فرماندار شهرستان هرسین؛ صنعت توریسم و حضور گردشگران داخلی و خارجی در این شهرستان علاوه بر معرفی هرچه بیشتر هرسین اشتغالزایی را بدنبال دارد.

در ادامه «داریوش فرمانی» مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه به تشریح برنامه های پیش روی این اداره کل در راستای ایجاد سایت موزه ها در استان و همچنین فروش تضمینی گلیم هرسین پرداخت.

در پایان از زحمات مهدی یوسفوند تقدیر شد و داریوش کیانی بعنوان رئیس جدید اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی هرسین معرفی گردید.

شهرستان هرسین در ۴۴ کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه قراردارد.

نقش برجسته بیستون اثر جهانی استان کرمانشاه در شهرستان هرسین قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار