مدیرکل انتقال خون کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: ١٢ پایگاه سیار خونگیری در شهرستان‌های استان کرمانشاه با هدف دسترسی آسان متقاضیان به اهدای خون فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۰۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷ 29 May 2023

رحمت الله جلیلیان

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: ذخایر خونیِ استان کرمانشاه در حال حاضر در حد مطلوب است، اما با توجه به اینکه روز‌های گرمِ تابستانی را در پیش داریم به دلیل گرمای هوا ممکن است تعداد مراجعین کاهش یابد.

وی افزود: تابستان فصلِ آغاز مسافرت‌ها است و احتمال تصادفات جاده‌ای و نیاز به خون و فرآورده‌های خونی هم بیشتر می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به شرایط مذکور باید ذخایر را در حد مطلوب نگاه داریم و توجهی ویژه به فرآورده‌های خونی از جمله پلاکت که تنها سه روز قابلیت نگهداری دارند، داشته باشیم.

میرزاده تاکید کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است و اهداکنندگان باید به طور دائم در مراکز اهدای خون حضور داشته باشند و این حضور مختص به روز یا ایام خاصی نیست.

وی گفت: تیم‌های سیار خونگیری با هدف تسهیل در دسترسی مردم به مراکز اهدای خون در همه شهرستان‌ها برنامه منظمی دارند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تمامی شهرستان‌های استان کرمانشاه به جز دالاهو دارای پایگاه خونگیری سیار هستند این پایگاه‌ها هر هفته روز دوشنبه در شهرستان پاوه، چهارشنبه در شهرستان کنگاور و روز پنجشنبه در شهرستان جوانرود مستقر می‌شوند.

وی اضافه کرد: هر تیم خونگیری سیار حداقل ۶٠ واحد خونگیری دارد، اما استقبال از این واحد‌ها در بعضی شهرستان‌ها بیشتر و در بعضی دیگر کمتر است.

میرزاده با بیان اینکه سال گذشته بیش از یک پنجم خون اهدایی ما مربوط به تیم‌های سیار بود، تاکید کرد: هدف ما از به‌کارگیری واحد‌های سیار خونگیری این است که در بخش‌های با بعد مسافت زیاد امکان دسترسی مردم به اهدای خون وجود داشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار