معاون استاندار کرمانشاه مطرح کرد؛
معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: برای گسترش تولید محصول نخود در کرمانشاه باید به صنایع تبدیلی و فرآوری این محصول توجه ویژه داشت.
کد خبر: ۱۱۰۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱ 28 May 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه عبدالوحید محمدی در نشست شورای ملی نخود که امروز در سالن جلسات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: اولین جشنواره ملی نخود با هدف گسترش تولید و فرآوری در کرمانشاه آغاز به کار کرد.

وی افزود: نخود یکی از محصولات و تولیدات اصلی استان کرمانشاه است و غالبا در مزارع دیمی کشت می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: در این همایش تکمیل زنجیره ارزش تولید گیاه نخود به منظور گسترش فرآورده‌های تولید شده از آن در کشور مورد توجه قرار گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این جشنواره گسترش کشت نخود است، خاطرنشان کرد: با کلاس‌های ترویجی می‌توانیم بهره‌وری این محصول را افزایش دهیم.

محمدی با تاکید بر ضرورت استقرار صنایع تبدیلی در کنار مزارع، اضافه کرد: کشت قراردادی به کشاورز کمک می‌کند و امنیت کشاورزی و غذایی را افزایش می‌دهد.

وی عنوان کرد: توان علمی، دانش بنیان و دانشگاهی، دستگاه اجرایی، بخش خصوصی و ارائه محصول جدید در زمینه گسترش تولید محصول نخود تاثیرگذار است.

محمدی تاکید کرد: گسترش تولید محصول نخود به عنوان اقتصاد اصلی نیازمند فرآوری جدید آن است که در این زمینه باید پیشرو باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار