مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با تشریح ویژه برنامه های ایام شهادت امام حسین (ع) تحت عنوان برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی از برگزاری تجمع بزرگ لبیک یاحسین در 26بقعه متبرکه هرمزگان خبرداد.
کد خبر: ۱۱۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳ 12 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، حجت الاسلام منصور هاشمی بعد از ظهر امروز طی نشست خبری اظهار داشت: ویژه برنامه های بصیرت عاشورایی در هرمزگان همزمان باسراسر کشور در راستای تبیین حرکت حسینی  و قیام امام حسین (ع)در بقاع متبرکه و موقوفات استان در دهه اول محرم برگزار می‌شود.
 
وی سیاهپوش کردن بقاع متبرکه و موقوفات استان را از اقدامات اداره کل اوقاف در استقبال از محرم اعلام کرد و بیان داشت: پنجشنبه هفته جاری در 26بقعه متبرکه استان بعد از نماز مغرب وعشا تجمع بزرگ لبیک یاحسین (ع)با حضور ارادتمندان آن حضرت برگزار می شود.
 
حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی صبح روز جمعه در ده بقعه شاخص استان برگزار می شود تصریح کرد: همایش احلی من العسل نیز با محوریت نوجوانان حسینی هرمزگانی در مورخ  28مهرماه در بقاع متبرکه و مدارس استان اجرا می شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان درادامه از برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا ی حسینی در 26بقعه شاخص استان خبرداد و اذعان کرد: بانوان استان نیز با شرکت در همایش رهروان زینبی هم زمان با شام غریبان امام حسین (ع) شرکت می‌کنند.
 
وی به اعزام 8 مبلغ از حوزه علمیه شهر قم وحضور 50 روحانی بومی در مراسمات عزاداری و انجام تبلیغ در ماه محرم اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از ویژه برنامه های ماه محرم برپایی خیمه های معرفت در حرم های مطهر امامزاده سیدمظفر (ع)بندرعباس، سید محمد(ع) حاجی آباد وسیدسلطان محمد (ع) رودان است.
 
حجت الاسلام هاشمی در پایان بشه مراسم پیرغلامان اباعبدالله در حسینیه مرحوم ناصری بندرعباس ودر شهرستان میناب و گردهمایی مبلغان عزای امام حسین (ع) و توزیع کتیبه امام حسین (ع) اهدایی از موقوفه ناصری به بقاع وحسینیه ها خبر داد و گفت: هماهنگی برنامه های ماه محرم با هماهنگی و از طریق رسانه های محلی اطلاع رسانی  می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار