سرپرست توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد.
سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در هفته گذشته بعد از انجام ۴٣٩ بازرسی برای ۶٠ واحد خباری متخلف پرونده تشکیل شد.
کد خبر: ۱۱۰۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵ 20 May 2023

 

رحمت الله جلیلیان

آذر خانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در بخشی از فعالیت های سامانه «نانینو» تخلفات نانوایان از جمله تراکنش‌های غیرمتعارف یا تکراری غیرقابل توجیه بررسی می شود.

وی افزود: این سامانه متخلفین را بر اساس میزان تخلفات از آرد سهمیه‌ای کسر سهمیه می‌کند و در مواردی که روال کار نانوایان بر اساس سهمیه به درستی انجام شود این سامانه به صورت تشویقی کیسه سهمیه آرد را افزایش می‌دهد.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی کرمانشاه تصریح کرد: کارگروهی در بانک سپه، واحد‌های خبازی را که در سامانه دارای تراکنش‌های غیرمتعارف و یا تخلفات دیگر بودند بررسی و احضار می‌کند و در صورت محرز شدن تخلف نانوا روند تشکیل پرونده و سایر مراحل آن به صورت قانونی طی می‌شود.

خانی ادامه داد: بازرسین ما برای متخلفین این حوزه پرونده تشکیل داده و به تعزیرات ارسال می‌کنند و جریمه‌ها بر اساس قوانین تعزیرات اعمال می‌شود.

وی گفت: طی هفته گذشته ۴٣٩ بازرسی در حوزه جهاد کشاورزی انجام و ۶٠ پرونده تخلف تشکیل شد که این تخلفات شامل کم‌فروشی، گران‌فروشی، عرضه خارج از شبکه و یا عدم رعایت موازین بهداشتی بوده است.

خانی تاکید کرد: یک کارگروه گشت مشترک متشکل از جهاد کشاورزی، نماینده فرمانداری، اداره کل غله، اتحادیه خبازان، غذا و دارو، اداره استاندارد، اداره بهداشت و تعزیرات برای نظارت بر پرونده‌ها و بررسی دوباره آن‌ها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اکیپ بازرسی پیش از ورود به نانوایی باید نصب تابلو، ساعت کار و نصب تابلو نرخ نان در معرض دید مشتری، وضعیت بهداشتی بیرون، پروانه کسب واحد، کارت مباشر، دفترچه تحویل آرد، وضعیت بهداشتی محیط و سرویس‌های بهداشتی انبار واحد خبازی را مورد بررسی قرار دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار