مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به ورود سامانه بارشی از امروز به جو استان از احتمال رگبار باران و تگرگ و سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۵۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶ 19 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر فیروز دولتشاهی اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی سامانه‌ای بارشی از اواسط وقت امروز تا عصر یکشنبه جو منطقه را تحت تأثیر قرار داده و به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد و رعدوبرق در استان کرمانشاه می‌شود.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان کرمانشاه، تصریح کرد: شرایط ناپایدار که از ظهر شنبه تا بعد از ظهر یکشنبه و در نیمه شمالی و نواحی غربی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود افزون بر آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب ممکن است در برخی نقاط با رگبار تگرگ و سیلابی شدن مسیل‌ها نیز همراه باشد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: سامانه بارشی در شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود، تازه آباد، کرمانشاه، کنگاور، صحنه، سرپل ذهاب، گیلانغرب، اسلام آباد و دالاهو نمود بیشتری خواهد داشت.

دولتشاهی بیان کرد: احتمال اینکه وزش باد حاصل از سامانه مذکور طی ساعاتی از عصر امروز تا ظهر شنبه هوای استان را بخصوص در مناطق مرزی غبارآلود کند، چندان دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: کاهش دید و کندی در تردد وسایل نقلیه، آبگرفتگی معابر عمومی، رواناب و احتمالاً سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال وقوع خسارت به باغات و مزارع و برخورد صاعقه از مخاطات احتمالی است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: پاکسازی کانال‌ها، خودداری از سفر و ترددهای غیر ضرور، پرهیز از صعود به ارتفاعات، استحکام پوشش گلخانه‌ها، اجتناب از آبیاری مزارع، باغات و فضاهای سبز شهری، حفاظت از شبکه‌های ارتباطی و هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی از توصیه‌های احتمالی است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار