استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت‌: رشد قیمت نان باید با یک پلکان معقول باشد تا مردم و نانوا‌ها متضرر نشوند.
کد خبر: ۱۱۰۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹ 17 May 2023

رحمت الله جلیلیان

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محمدطیب صحرایی در نشست با صنف خبازان که عصر امروز (چهارشنبه) در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: بخشی از افزایش سهمیه آرد باید به وسیله هدررفت بیرونی ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه بخشی از آرد استان کرمانشاه به دلایل مختلف دچار هدر رفت و مسیر انحرافی می‌شود، افزود: باید این مشکل را مرتفع کنیم تا آرد مستقیما و بدون اشکال به دست نانوا برسد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه برخی مشکلات مرتبط با صنف‌ها در استان کرمانشاه بومی است بر ضرورت حل این چالش‌ها خارج از حوزه فعالیت و اختیارات نانوایی‌ها تاکید کرد و گفت: با حل چالش‌های خارج از حوزه اختیارات نانوا‌ها بسیاری از مشکلات مرتفع و برطرف کردن باقی آن با کمک نانوایان است.

وی گفت: بنابراین سهمیه آرد بیشتر و ظرفیت و ساماندهی هم افزایش می‌یابد که این اقدامات نیازمند تشویق‌هایی است از جمله اینکه نانوایی‌های با مساحت زیاد را تجمیع کنیم و با قراردادن تشویق‌هایی چند نانوایی در کنار هم فعالیت کنند.

صحرایی از تشویق صنف‌های مختلف از جمله نانوایان، قصاب ها، تعمیرکاران و .. منصف خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های ما تشویق اصناف است که نانوایان سنتی منصف را هم دربرمی گیرد، در کشور جشنواره‌هایی در این زمینه برگزار می‌شود و استان کرمانشاه را هم می‌توان به این سمت هدایت نمود.

استاندار کرمانشاه نرخ نان را که از دغدغه‌های مهم صنف خبازان است یک برنامه ریزی کشوری دانست و گفت: قیمت نان باید با یک پلکان معقول رشد کند و سهم ما در استان پیگیری این برنامه ریزی کشوری است.

صحرایی تاکید کرد: بر اساس اعلام دولت از اول خرداد ماه یارانه نانوایی‌ها افزایش پیدا می‌کند باید دید این افزایش یارانه تا چه میزان قیمت و نرخ نان را پوشش می‌دهد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار