یکی از حلقه‌های مفقوده در تکمیل روند بازگشت معتادان بهبودیافته به جامعه، بحث اشتغال آنهاست، چرا که جامعه به راحتی پذیرای این افراد نیست و بسیاری از آن‌ها به دلیل عدم به دست آوردن شغل برای امرار معاش، خواسته یا ناخواسته دوباره به چنگال اعتیاد برمی گردند.
کد خبر: ۱۱۰۵۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷ 13 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر همین امر موجب شده موضوع اشتغال معتادان بهبودیافته در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گیرد و با توجه به اولویت دار بودن معضل اعتیاد در استان، راه اندازی اولین مرکز اشتغال معتادان بهبود یافته کشور در کرمانشاه در دستور کار قرار گرفت.

محلی که برای ساخت این مرکز در شهرستان کنگاور در نظر گرفته شده بود، اردوگاه آوارگان عراقی درسال‌های جنگ تحمیلی معروف به اردوگاه شهدای حلبچه معروف است، محلی که ساختمان‌های متروک آن می‌تواند دوباره به پناهگاهی این بار برای معتادان بهبودیافته تبدیل شود.

کار ساخت این مرکز از سال ۱۳۹۷ آغاز و قرار شد فاز اول این پروژه که اشتغال ۵۰۰ نفری برای معتادان بهبود یافته فراهم می‌کند سال ۱۳۹۸ به بهره برداری برسد، اماعلی رغم گذشت چهار سال از شروع اجرای این پروژه هنوز خبری از افتتاح آن نیست.

کیوان گل آوری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در گفتگو با ایسنا، در تشریح آخرین روند اجرای این پروژه، با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی فاز اول آن گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری عملیات اجرایی این پروژه متوقف مانده است.

وی افزود: این پروژه ظرفیت ایجاد شغل برای ۷۰۰ معتاد بهبودیافته را دارد و با بهره برداری از فاز اول آن حداقل ۲۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند.

گل آوری با بیان اینکه تکمیل این پروژه اعتبار بالایی نیاز دارد گفت: با اعتبارات دولتی نمی‌توان این پروژه را پیش برد و در همین راستا پیگیر جذب سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم.

وی افزود: در حال حاضر برخی سرمایه گذاران ابراز تمایل کرده و طرح خود را آماده کرده اند که در جلسه پیش رو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بررسی می‌شود.

گل آوری خاطرنشان کرد: این طرح سودآوری خوبی برای سرمایه گذاران دارد، چرا که می‌توانند کارگاه‌های خود را در این مرکز راه اندازی کرده و نیروی آماده به کار داشته باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار