مدیرکل میراث‌فرهنگی قم از حل معضل سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در پی بازدید مشاوران معاون گردشگری کشور از پروژه‌های گردشکری قم خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲ 13 May 2023

به گزارش تابناک قم، علیرضا رحیمی و محمد ایزدیار مشاوران معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور در سفر به قم به همراه علیرضا ارجمندی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم و مجید ستایش، معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری اداره‌کل، از هتل‌های پنج ستاره در حال ساخت زعفرانیه با پیشرفت فیزیکی ۴۰درصد واقع در بلوار عماریاسر و هتل طوبا با پیشرفت فیزیکی ۲۵درصدی در بلوار پیامبر اعظم بازدید کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم در این بازدید ها با توجه به زائرپذیری شهر مقدس قم گفت: در حال حاضر ظرفیت تخت‌های اقامتی استان ۱۴هزار و ۷۰ تخت اقامتی است که با بهره‌برداری هتل زعفرانیه و هتل طوبی با حجم سرمایه‌گذاری ۲۷هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی، ۲۸۰ تخت به ظرفیت اماکن اقامتی قم افزوده خواهد شد.

مشاوران معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور در ادامه از پروژه‌های در حال ساخت محور گردشگری کهک شامل سفره خانه‌ها، مجتمع‌های گردشگری و کوشک تاریخی در روستای وریج و روستای میم بازدید کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم در این بازدید گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵هزار میلیارد ریال، ۴۰ درصد است که با بهره‌برداری از آن‌ها برای ۳۲۰ اشتغال اشتغال ایجاد خواهد شد.

ارجمندی در ادامه ضمن قدردانی از پیگیری مشکلات در بخش مالیات، خواستار مساعدت در خصوص تسهیل در مشکلات سرمایه‌گذاران و کمک به تامین مالی برای پیشرفت پروژه‌ها شد.

مشاوران معاون گردشگری کشور همچنین از نحوه ارائه خدمات تاسیسات گردشگری بازدید کردند. در این بازدید نرخ‌نامه‌ها، بهداشت محیط کار، بهداشت نمازخانه‌ها، کیفیت خدمات، نظافت واحدها، رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی مورد ارزیابی قرار گرفت.

بازدید از مرمت بازار کهنه و نشست با انجمن‌های تابعه گردشگری از جمله برنامه‌های سفر مشاوران معاون گردشگری کشور به قم بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار