مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از آموزش قرآن کریم در ١١ موسسه قرآنی میراث ماندگار در کرمانشاه خبر داد و گفت: ثبت نام چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآنی از ۱۶ اردیبهشت آغاز و تا ۱۵ خرداد ادامه دارد و در این زمینه تا کنون ۲۰۰ نفر ثبت نام کردند.
کد خبر: ۱۱۰۴۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰ 12 May 2023

 رحمت الله جلیلیان

محمد صالحی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: باتوجه به اینکه رسالت ما آموزش و برگزاری مسابقات قرآنی است باید برخی را آموزش داده و از میان آن ها استعداد یابی کنیم تا برای مسابقات آمادگی  پیدا کنند.

وی افزود: در حوزه آموزش در دو بخش عمومی و تخصصی در  ۱۱ شعبه قرآنی با عنوان موسسات قرانی میراث ماندگار فعالیت می کنیم و در هر شهرستان یک شعبه داریم، کار این موسسات هم آموزش روخوانی ، روان خوانی ،فصیح خوانی ، حفظ  و تجوید می باشد،  در سال جاری  ۱۴۳ حافظ کل قران داریم، حدود ۹۵ نفر از این افراد در سال ١۴٠١ و ۳۰ نفر نیز امسال فارغ التحصیل می شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه خاطر نشان کرد : به صورت مداوم در این موسسات قرآنی آموزش ارائه می دهیم، در شهر کرمانشاه ۳ شعبه قرآنی در بخش های مختلف  داریم که برای این افراد با محوریت بیشتر حفظ فعالیت کرده و در زمینه قرائت و صوت هم اقداماتی در دست اجرا است.

این مقام مسئول اضافه کرد: مجمع قرآنی را در  حوزه علمیه مسجد حاج عباس خان در بازار  تشکیل دادیم  که هر دوشنبه اساتید حفظ و صوت آقا حضور دارند، موسسات قرآنی بسیاری هم  برای خانم ها وجود دارد، یکی از اقدامات اصلی نخبه پروری در زمینه استعداد یابی قرآنی این است که حافظان، مربیان و نخبگان قرآنی را طی معرفی نامه هایی به آموزش و پرورش معرفی کرده و به شکل ساعتی کلاس های قرآن را تدریس و به دبیر های پرورشی کمک نمایند.

وی گفت: سال گذشته آموزش و پرورش این مربیان قرآنی و طلاب را طی طرح امین جذب کرد و تعداد زیادی از مربیان ما نیز جذب شدند.

صالحی تاکید کرد: ثبت نام چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآنی از ۱۶ اردیبهشت آغاز و تا ۱۵ خرداد ادامه دارد و در این زمینه تا کنون ۲۰۰ نفر ثبت نام کردند، برآورد کردیم ثبت نام تا ۵ هزار نفر هم ادامه پیدا کند و در خرداد این مسابقه برگزار می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار