نماینده شورای اسلامی شهر یزد در سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری از افتتاح «مرکز فراپایش حمل و نقل عمومی» خبر داد و گفت: با وجود این مرکز، بی‌نظمی‌ها در تردد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر یزد کاهش پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۰۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷ 11 May 2023

«مجید تجملیان» ضمن اعلام این خبر، افزود: این مرکز که به همت سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد و در محل آن سازمان راه‌اندازی شده است یکی از گام های مهم در جهت ساماندهی وضعیت حمل و نقل بار و مسافر سطح شهر یزد است.

وی افزود: در مرکز فراپایش نمایشگرهایی بزرگ که در آن نقشه تمام شهر نمایش داده می‌شود، در مرحله اول که اخیراً افتتاح شده است وضعیت اتوبوس های سطح شهر به صورت لحظه‌ای پایش و رصد می‌شود.

به گفته تجملیان، از طریق این مرکز، اتوبوس‌ها در مسیرهای رفت، برگشت و خارج از مسیر مشخص می‌شوند و اگر نقص یا خطایی در تردد اتوبوس‌ها وجود داشته باشد، توسط کارشناسان مرکز تشخیص داده شده و پیگیری می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل و آمد و شد شورای اسلامی شهر ضمن ابراز امیدواری درخصوص بهره برداری سامانه هوشمند حمل‌ و نقل عمومی تا اواسط سال جاری، گفت: در مراحل بعدی در همین سامانه هوشمند، امکان فراپایش تردد خودروهای دیگری ازجمله مینی‌بوس‌ها، تاکسی‌ها و خودروهای حمل بار در سطح شهر نیز فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در آینده نزدیک طی مراسمی از خدمات بخش شهروندی این سامانه که وضعیت ناوگان حمل‌ و نقل عمومی را در لحظه به اطلاع شهروندان می‌رساند و آنها را برای انتخاب ایستگاه و اتوبوس یاری خواهد کرد، پرده‌برداری خواهد شد.

تجملیان خاطرنشان کرد: قطعاً با وجود این مرکز و تکمیل سامانه هوشمند حمل‌ونقل عمومی نظم بهتری در مدیریت ناوگان حمل و نقل بار و مسافر رخ خواهد داد و بی نظمی ها در تردد حمل و نقل عمومی که از گلایه‌های بحق و همیشگی شهروندان خداباور دارالعباده یزد بوده است، کاهش پیدا خواهد کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار