مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از تدارک برنامه‌های متنوع برای توسعه ورزش همگانی بین مردم کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵ 09 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا منوچهر حاتمی، ورزش همگانی را پایه و زیربنای ورزش قهرمانی دانست و اظهار کرد: اگر بتوانیم با توسعه ورزش همگانی، مردم بیشتری را به سمت ورزش بکشانیم، آن زمان در بحث قهرمان پروری هم موفقیت بیشتری کسب خواهیم کرد.  

وی ادامه داد: از طرفی ورزش همگانی توسعه سلامت، کاهش هزینه‌های درمانی و ایجاد شادی و نشاط اجتماعی در بین مردم را بدنبال دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه یکی از ملزومات توسعه ورزش همگانی را داشتن زیرساخت‌ها عنوان کرد و گفت: در این زمینه نیاز است برخی دستگاه‌ها همچون شهرداری پای کار آمده و همکاری داشته باشند.

وی اجرای برنامه های مدون و متنوع را از دیگر ملزومات توسعه ورزش همگانی برشمرد و افزود: در این راستا امسال برنامه های مختلفی همچون برگزاری هفتگی پیاده روی خانوادگی در شهرستانها، تپه نوردی در سراب قنبر، جشنواره های ورزشی در مدارس، توسعه ورزش صبحگاهی در پارک‌ها و ... را در دستور کار قرار داده‌ایم.

حاتمی در ادامه گفت: برای توسعه ورزش در استان به همکاری ادارات دارای سالن و امکانات ورزشی هم نیازمندیم تا سالن های خود را در ساعاتی از روز که بلااستفاده هستند، دراختیار مردم قرار دهند.

وی یادآورشد: البته در سالهای گذشته قانون ماده ۸۸ باعث شده تا بسیاری از سالن های ورزشی دولتی به بخش خصوصی واگذار شوند و این مسئله تا حدودی جنبه استفاده عمومی از این سالن‌ها را از بین برده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از سالن‌های ورزشی استان را  در اختیار هیات های ورزشی قرار داده ایم تا برای توسعه رشته های ورزشی خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: از طرفی در شهر کرمانشاه یازده مجموعه ورزشی داریم که امکان استفاده مردم از برخی از فضاهای ورزشی آن مانند پیست‌ها در ساعاتی از روز فراهم است.

۹۳ هزار بیمه شده ورزشی داریم

فرهمند سال افزون معاون ورزش و جوانان استان هم روند توسعه ورزش در استان را پس از شیوع بیماری کرونا مطلوب ارزیابی کرد و گفت: سال گذشته نسبت به دوره پیش از شیوع کرونا حدود ۴۷ درصد رشد بیمه شده ورزشی در استان داشتیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۳ هزار بیمه شده ورزشی در استان داریم که عدد قابل توجهی است و نشان از اقبال مردم به ورزش پس از شیوع بیماری کرونا دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار