مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه خانواده شهدا و ایثارگران را در آموزش و پرورش استان ارج می‌نهیم، گفت: کمبود‌ها در این راستا با همراهی و همفکری برطرف می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۴۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰ 08 May 2023

ارج نهادن به خانواده شهدا و ایثارگران در اولویت آموزش و پرورش استان است / کمبود‌ها را در این راستا برطرف می‌کنیمرحمت الله جلیلیان

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه سلمان محمدی در جلسه‌ای که صبح امروز با حضور مشاور وزیر در امور ایثارگران در سالن شهید سلیمانی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: در استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار نفر همکار شاغل، ۴ هزار مدرسه، ۱۵ هزار کلاس درس، ۲۹ هزار نفر همکار بازنشسته و ۵۸۰ نفر شهید دانش آموز داریم.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تنها راه برون رفت از مشکلات است و شهدا چند ویژگی داشتند که برای راهبران تعلیم و تربیت کارگشا است از جمله تقوا، اخلاص و تلاش برای رضای خدا، مهربانی، گذشت و ایثار، شجاعت و ولایتمداری که از این قبیل است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه جایگاه خانواده شهدا و ایثارگران در آموزش و پرورش همواره مورد توجه ویژه است، ادامه داد: در استان تکریم این خانواده‌ها و ایثارگران مورد توجه ویژه بوده و تمام خانواده‌های ایثارگران را تبدیل وضعیت کردیم.

در ادامه نشست زهرا مظفر مشاور شاهد و ایثارگران وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: برای رسیدگی به بسیاری از امور ایثارگران و خانواده شهدا موانع قانونی واعتباری وجود دارد که باید در سطح کشور رفع شود کرمانشاه نهمین استانی است که درآن برای پایش و رصد میدانی عملکرد دستگاه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حاضر شده و مشکلات حوزه ایثارگران را مورد توجه قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در قانون جامعه ایثارگران ذکر شده در همه مناصب اداری و آموزشی و.. اولویت با ایثارگران است، تصریح کرد: تقاضای من این است در مدرسه شاهد امسال در دستور کارتان باشد از ظرفیت فرزندان شهدا، ایثارگران و رزمندگان استفاده شود.

همچنین رحیمی نسب دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران، تشریح کرد: در جریان مشکلات ایثارگران هستیم و این مشکلات فراوان است. اما باید تلاش کنیم تا آن‌ها را به سرانجام برسانیم، توانمند سازی و ارتقا جایگاه ایثارگران دغدغه بیشتر ایثارگران بوده و انتظار دارند دیده شوند، اما متاسفانه پشت سر جریانات سیاسی و اعمال نفوذ‌های بد دیده نمی‌شوند.

این مقام مسئول به خط مشی امامین انقلاب در راستای خانواده شهدا و ایثارگر اشاره کرد و افزود: امام با یک چشم انداز و راهبرد دقیق نگاه کرد و راه اندازی مدرسه شاهد برای تربیت فرزند شهدا از همین نگاه نشئت می‌گیرد که باید در دانشگاه‌ها تکمیل شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به جایگاه خانواده شهدا و ایثارگران بنابر قانون و تاکیدات مقام معظم رهبری، خاطر نشان ساخت: مظلوم‌ترین قشر در این بین همسر شهید است که همواره در فراق و تنهایی به سر می‌برد.

رحیمی نسب به برگزاری نشست‌ها و جلسات هفتگی به منظور بررسی دغدغه ایثارگران و خانواده شهدا هم اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: اثر بخشی این جلسات مناسب نیست، مقصود امروز ما شنیدن سخنان این قشر و انتقال آن هاست لذا ایثارگران باید دیده شوند و باید ایثارگران در عرصه‌های مختلف اولویت قرار گیرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار