مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: بر اساس تغییراتی که در شاخص های جشنواره شهید رجایی صورت گرفته، اقناع افکار عمومی از سوی دستگاه‌های اجرایی نیز در شاخص ارزیابی عملکرد دستگاه ها قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۰۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶ 07 May 2023

احسان عابدی افزود: در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در جشنواره شهید رجایی شاخصی تحت عنوان تبیین دستاوردها و اقناع افکار عمومی به شاخص‌های عمومی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی افزوده شده است و میزان امتیاز این بخش نیز در انتخاب دستگاه برگزیده تاثیر مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه برای این شاخص امتیاز قابل توجهی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در این شاخص میزان ارتباط با رسانه‌ها، میزان حضور در رسانه‌های نوین، میزان روشنگری نسبت به انتقادات، شایعات، شبهات و ابهامات، میزان تعاملات و ارتباطات تبیینی مسئولان، میزان تولید انواع محتواهای رسانه‌ای از برنامه‌ها، فعالیت‌ها و دستاوردها و میزان استقرار روابط عمومی الکترونیک از مهمترین سنجه‌های مورد بررسی در شاخص‌های عمومی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی است.

عابدی اضافه کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان بر اساس این معیار ارزیابی می شوند و نهاد ارزیاب این شاخص دبیرخانه شورای اطلاع رسانی استان است که در این زمینه کارگروه ویژه ای برای بررسی تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه اجرایی ملزم به اقناع افکار عمومی و تبیین دستاوردهای و فعالیت‌های دستگاه خود از طریق اطلاع رسانی و انعکاس اقدامات هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: امیدواریم با این شاخص که به شاخص عمومی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در جشنواره شهید رجایی اضافه شده یک اهتمام ویژه‌ای از سوی مدیران در خصوص اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه ها را در استان شاهد باشیم.

عابدی یادآور شد: قرار گرفتن معیار اطلاع‌رسانی و تبیین به عنوان یکی از شاخص‌های ارزیابی دستگاه های اجرایی در جشنواره شهید رجایی، گامی موثر در ارتقای جایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی در دستگاه‌های اجرایی است.

برگزاری جشنواره شهید رجایی از سال ۱۳۷۶ آغاز شد که طی سال ۷۶ تا ۸۲ تنها انتخاب کارکنان برتر دستگاه‌های اجرایی انجام می شد اما از سال ۸۲ تا ۸۷ انتخاب دستگاه‌های اجرایی نمونه نیز در دستور کار قرار گرفت، از سال ۸۷ هم با تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری، تمرکز اصلی جشنواره بر استقرار نظام مدیریت در دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار