مدیر تعاون روستایی کرمانشاه:
مدیر تعاون روستایی استان از احداث ١۴ غرفه برای نخستین فاز روستا بازار کرمانشاه خبر داد و گفت: شعار احداث این مراکز حذف واسطه ها و از سفره تا مزرعه است.
کد خبر: ۱۱۰۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶ 03 May 2023

رحمت الله جلیلیان

ایرج صفایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: تا کنون ٧ روستابازار در شهرستان های پاوه، جوانرود اسلام آباد هرسین صحنه و سنقر در دهه فجر و قبل از آن افتتاح شده و پایان سال تعدادی از غرفه های روستابازار کرمانشاه آماده شد که توسعه آن در دستور کار قرار گرفت و اکنون بیش از ٩٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی محل برپایی این روستابازار را بلوار جام جم جنب سازمان تعاون روستایی عنوان کرد و افزود:  فاز اون آن ۵٠٠ متر با ١٣ الی ١۴ غرفه است که هر کدام ٢٠ متر و بیشتر مساحت دارند.

مدیر کل تعاون روستایی استان کرمانشاه در خصوص نحوه مشارکت روستاییان در عرضه محصولاتشان در این بازارها تصریح کرد: روستاییان می توانند برای فروش محصولات در این مکان ها مستقر شوند و یا محصولاتشان توسط اتحادیه خریداری وعرضه می شود اما هدف اصلی از احداث این مراکز حذف واسطه ها است.

وی شعار اجرای این طرح را حذف قیمت و از مزرعه تا سفره اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: این روستابازارها تاثیر عمده ای بر بازار پایان سال داشتند و بسیاری از کالاهای اساسی از جمله برنج، گوشت، شکر، روغن، رب گوجه فرنگی، ماکارونی و سویا از سوی جهاد کشاورزی در این بازارها عرضه شد.

صفایی تاکید کرد: در سایر شهرستان ها برای احداث روستا بازار با استانداری و اوقاف جلساتی برگزار شد و قرار بر تامین زمین از سوی اوقاف و شهرداری است که این فرایند در کنگاور منجر به معرفی یک قطعه زمین شد. 

 
 
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار